کلاغ سیاه هم برای آینده برنامه‌ریزی می‌کند

کلاغ سیاه هم برای آینده برنامه‌ریزی می‌کند نتایج مطالعه صورت گرفته توسط محققان سوئدی نشان می‌دهد، کلاغ سیاه هم مانند انسان از توانایی برنامه‌ریزی برای آینده برخوردار است. تمدن بشری از توانایی منحصر به‌فردی برای برنامه‌ریزی برخوردار بوده و با پیش‌بینی نیازهای آینده، به حیات خود ادامه داده و می‌تواند به موفقیت‌هایی در آینده دست […]

کلاغ سیاه هم برای آینده برنامه‌ریزی می‌کند

نتایج مطالعه صورت گرفته توسط محققان سوئدی نشان می‌دهد، کلاغ سیاه هم مانند انسان از توانایی برنامه‌ریزی برای آینده برخوردار است.

تمدن بشری از توانایی منحصر به‌فردی برای برنامه‌ریزی برخوردار بوده و با پیش‌بینی نیازهای آینده، به حیات خود ادامه داده و می‌تواند به موفقیت‌هایی در آینده دست پیدا کند. برنامه‌ریزی، توانایی فکر کردن در مورد حوادث آینده در مکان‌های مختلف است.

حدود یک دهه قبل، ماتیاس اسوات، زیست‌شناس تطبیقی در دانشگاه لوند سوئد، مجموعه‌ای از تست‌ها را برای اندازه‌گیری این‌که آیا سایر نخستی‌ها از توانایی رفتار برنامه‌ریزی برخوردار هستند یا خیر، انجام داد. نتایج بررسی‌ها نشان دادند، شامپانزه‌ها از توانایی برنامه‌ریزی برخوردار بودند، اما میمون‌ها فاقد این توانایی بودند.

محققان این دانشگاه در تحقیقات اخیر خود دریافتند که پرندگان از خانواده کلاغ‌سانان، شامل زاغ کبود، زاغ و کلاغ سیاه نشانه‌هایی از رفتار برنامه‌ریزی از خود بروز می‌دهند.

نتایج مطالعات صورت گرفته طی ۲۰ سال گذشته نشان می‌دهد، این پرندگان قادر به استفاده از ابزار (برای رسیدن به پاداش) بوده و عمداً، ذخیره موادغذایی خود را پنهان می‌کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Science منتشر شد.