درمان روماتیسم با گیاهان دارویی

درمان روماتیسم با گیاهان دارویی بیماری‌های روماتولوژیک مانند استئوآرتریت‌، آرتریت روماتوئید‌، کمردرد و فیبرومیالژی بسیار شایع هستند. به گزارش سینا‌پرس، روش‌های متعددی به عنوان مکمل و جایگزین داروهای شیمیایی برای درمان این بیماری‌ها به‌کار می‌‌روند. یکی از این روش‌ها، استفاده از داروهای گیاهی است. «گیاهان دارویی مورد استفاده در درمان بیماری‌های روماتولوژیک» عنوان مقاله‌ای است […]

درمان روماتیسم با گیاهان دارویی

بیماری‌های روماتولوژیک مانند استئوآرتریت‌، آرتریت روماتوئید‌، کمردرد و فیبرومیالژی بسیار شایع هستند.

به گزارش سینا‌پرس، روش‌های متعددی به عنوان مکمل و جایگزین داروهای شیمیایی برای درمان این بیماری‌ها به‌کار می‌‌روند. یکی از این روش‌ها، استفاده از داروهای گیاهی است.

«گیاهان دارویی مورد استفاده در درمان بیماری‌های روماتولوژیک» عنوان مقاله‌ای است که طی یک مرور نظام‌‌مند، مجموعه گیاهان دارویی که بر روی آنها مطالعات پژوهشی پیرامون تأثیرشان در درمان بیماری‌های روماتیسمی شده را در یک ‌جا جمع‌آوری کرده است.

ﺳﻌﻴﺪ ﻛﻴﺎن ﺑﺨﺖ اﺳﺘﺎدﻳﺎر ﮔﺮوه ﭘﮋوﻫشی ﻓﺎرﻣﺎﻛﻮﻟﻮژی و ﻃﺐ ﻛﺎرﺑﺮدی پژوهشکده گیاهان دارویی، جهاد دانشگاهی در رابطه با نگارش این مقاله گفت: هدف از نگارش این مقاله این بوده که مجموعه گیاهان دارویی که بر روی آنها مطالعات پژوهشی در رابطه با تأثیرشان در درمان بیماری‌های روماتیسمی انجام شده را در یک‌جا جمع‌آوری کرده و مطالعات علمی پیرامون آنها را بررسی کنیم.

کیان بخت ادامه‌داد: مهم‌ترین گیاهانی که می‌توان در درمان انواع روماتیسم از آنها نام برد که نام آنها در مقالات نیز ذکر شده و به شکل دارویی برای استفاده عموم در داروخانه‌ها برای درمان بیماری وجود دارند، یکی گیاه پنجه شیطان است که برای درمان انواع مختلف آرتروز از آن استفاده می‌شود.

گیاه پنجه شیطان است که درد، التهاب و سفتی مفصل را که به علت آرتروز ایجاد شده تسکین می‌دهد و وضع بیمار را بهبود می‌بخشد.

این پژوهشگر عنوان‌کرد: گیاه دیگر پیاسکلدین است که مخلوطی از سویا و عصاره آووکادو است و به شکل داروی خوراکی در داروخانه‌ها موجود است. مورد مصرف این گیاه در درمان آرتروز شبیه گیاه پنجه شیطان است.