تشخیص افسردگی با یک شاخص زیستی جدید

تشخیص افسردگی با یک شاخص زیستی جدید متخصصان آمریکایی ماده‌ای در خون شناسایی کرده‌اند که شاخص زیستی افسردگی به حساب می‌آید. به گزارش ایسنا، متخصصان آمریکایی همچنین به گروه جدیدی از داروهای افسردگی اشاره کرده‌اند که فاقد عوارض جانبی هستند و تأثیرگذاری سریع‌تری دارد. در این بررسی آمده است: در مبتلایان به افسردگی سطح LAC […]

تشخیص افسردگی با یک شاخص زیستی جدید

متخصصان آمریکایی ماده‌ای در خون شناسایی کرده‌اند که شاخص زیستی افسردگی به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا، متخصصان آمریکایی همچنین به گروه جدیدی از داروهای افسردگی اشاره کرده‌اند که فاقد عوارض جانبی هستند و تأثیرگذاری سریع‌تری دارد.

در این بررسی آمده است: در مبتلایان به افسردگی سطح LAC خون پایین‌تر است. LAC مکمل تغذیه‌ای است که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. همچنین در مبتلایان به افسردگی شدید یا بیمارانی که در برابر درمان‌های افسردگی مقاوم هستند سطح ماده LAC به‌طور خاص پایین است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد دریافت تزریقی یا خوراکی ترکیب LAC علائم افسردگی را در حیوانات آزمایشگاهی از بین برده و رفتارهای طبیعی آنها را حفظ می‌کند.

متخصصان آمریکایی مشاهده کردند علائم بیماری در موش‌هایی که از مکمل LAC دریافت کردند در مدت چند روز بهبود پیدا می‌کند در حالیکه داروهای افسردگی متداول به‌طور معمول دو تا ۴ هفته طول می‌کشد تا تأثیرگذار باشد.

مطالعه انجام شده روی حیوانات نشان می‌دهد LAC واسطه حیاتی سوخت و ساز چربی و تولید انرژی در بدن است و نقش ویژه‌ای در مغز بازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین در این مطالعه آزمایشاتی روی تعدادی زن و مرد مبتلا به افسردگی انجام گرفت. محققان در مقایسه با نمونه خون ۴۵ فرد سالم مشاهده کردند که سطح ترکیب LAC در بیماران افسرده پایین است.