منطقه بهرام گور فارس خط قرمز محیط‌زیست کشور است!

منطقه بهرام گور فارس خط قرمز محیط‌زیست کشور است! مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس منطقه بهرام گور فارس را خط قرمز سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور دانست. به گزارش مهر، سعید محمودی در جمع اعضای سمن‌های مردم نهاد محیط‌زیستی و در نشست ماهانه تشکل‌های مردم نهاد، یکی از نشانه‌های مثبت و ارزشمند حرکت مدنی در […]

منطقه بهرام گور فارس خط قرمز محیط‌زیست کشور است!

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس منطقه بهرام گور فارس را خط قرمز سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور دانست.

به گزارش مهر، سعید محمودی در جمع اعضای سمن‌های مردم نهاد محیط‌زیستی و در نشست ماهانه تشکل‌های مردم نهاد، یکی از نشانه‌های مثبت و ارزشمند حرکت مدنی در کشور را حضور اعضای تشکل‌های مردم نهاد در ارگان‌های دولتی و به نقد کشیدن عملکرد ارگان‌ها توسط این اعضا دانست و این حرکت را جلوه‌ای از ایجاد فضای آزاد نقد در کشور برشمرد و با اشاره به ایجاد آتش‌سوزی‌های اخیر در اروپا، کالیفرنیا و خشکسالی در استرالیا و….گفت: اوضاع و احوال محیط‌زیست در دنیا بد پیش می‌رود و جهان با بحران محیط‌زیست مواجه است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس انجام طرح‌های ارزیابی محیط‌زیست را بسیار مهم دانست و یکی از اصول مهم در ارزیابی را مسؤولیت اجتماعی و اقتصادی بیان و بر انجام طرح‌های ارزیابی تأکید کرد.

وی در پاسخ به سؤال سمن‌ها در خصوص فیلترینگ پالایشگاه گفت: در حال حاضر فیلترینگ پالایشگاه براساس کنترل محوری و به صورت جدی پیگیری می‌شود. پالایشگاه گازسوز است و فیلتراسیون انجام می‌شود اما مسأله آب پالایشگاه بسیار مهم است در حالی که متولی آب وزارت نیرو است و باید منابع آبی پالایشگاه را تأمین کنند.

محمودی عنوان‌کرد: شجاعت مدبرانه در محیط‌زیست حاشیه رفتن و فاصله گرفتن از رویداد‌ها نیست بلکه تصمیم‌گیری براساس علم روز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی گفت: در حالی‌که در فصل گرم تابستان قرار داریم خوشبختانه نسبت به سال‌های قبل شاهد کاهش آتش‌سوزی در مناطق هستیم و آتش‌سوزی‌های اندکی که داشته‌ایم خوشبختانه با سرعت عمل یگان اطفا و کنترل شدند.

محمودی تأکیدکرد: منطقه بهرام گور در فارس خط قرمز سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور است و در حال حاضر طبق مصوبه هیأت وزیران هیچ گونه بهره‌برداری معدنی در این منطقه صورت نمی‌گیرد.