افزایش نگران‌کننده ضایعات مواد‌غذایی در جهان

افزایش نگران‌کننده ضایعات مواد‌غذایی در جهان محققان در یک مطالعه هشدار دادند: تا سال ۲۰۳۰ میزان ضایعات مواد‌غذایی در جهان یک سوم افزایش پیدا می‌کند. به گزارش ایسنا، محققان اظهارکردند: افزایش رشد جمعیت در جهان و تغییر سبک زندگی در کشورهای در حال توسعه باعث می‌شود میزان ضایعات موادغذایی تا سال ۲۰۳۰ یک سوم افزایش […]

افزایش نگران‌کننده ضایعات مواد‌غذایی در جهان

محققان در یک مطالعه هشدار دادند: تا سال ۲۰۳۰ میزان ضایعات مواد‌غذایی در جهان یک سوم افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، محققان اظهارکردند: افزایش رشد جمعیت در جهان و تغییر سبک زندگی در کشورهای در حال توسعه باعث می‌شود میزان ضایعات موادغذایی تا سال ۲۰۳۰ یک سوم افزایش پیدا کند.

سازمان ملل با ارایه برنامه‌هایی بر آن است که تا سال ۲۰۳۰ میزان تولید ضایعات موادغذایی را به نصف کاهش دهد اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد: درصورتی‌که روند فعلی ادامه پیدا کند میزان تولید این ضایعات سالانه به ۲٫۱میلیارد تن می‌رسد و در پی آن با بحرانی در سطح جهان روبه‌رو خواهیم بود.

محققان هشدار دادند: میزان تولید زباله‌ها و تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی آنها بسیار جدی است. همچنین زمانی‌که با کمبود منابع غذایی و تولید ضایعات مواد‌غذایی مقابله می‌کنیم در واقع به جنگ با گرسنگی، فقر و گرمای جهانی رفته‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، هر سال حدود یک سوم از مواد‌غذایی در جهان از بین می‌رود یا دور انداخته می‌شود. در حال حاضر بشر ۱٫۶میلیارد تن مواد‌غذایی را در سال به زباله تبدیل می‌کند که ارزش آن حدود ۱٫۲تریلیون دلار است.