خواص قدرتمند سیر برای مقابله با باکتری‌ها

خواص قدرتمند سیر برای مقابله با باکتری‌ها استفاده بیش از حد و سوء‌استفاده ما از آنتی‌بیوتیک‌ها موجب شده تا ابرباکتری‌های بیش‌تری در برابر آنتی‌بیوتیک‌هایی که در اختیار داریم، مقاوم شوند. به گزارش عصرایران، در فرهنگ‌های مختلف در نقاط مختلف جهان، از فیلیپین تا چین، روسیه و لهستان افسانه‌های مربوط به خون‌آشام‌ها وجود دارند. در تمام […]

خواص قدرتمند سیر برای مقابله با باکتری‌ها

استفاده بیش از حد و سوء‌استفاده ما از آنتی‌بیوتیک‌ها موجب شده تا ابرباکتری‌های بیش‌تری در برابر آنتی‌بیوتیک‌هایی که در اختیار داریم، مقاوم شوند.

به گزارش عصرایران، در فرهنگ‌های مختلف در نقاط مختلف جهان، از فیلیپین تا چین، روسیه و لهستان افسانه‌های مربوط به خون‌آشام‌ها وجود دارند. در تمام این افسانه‌ها یک روش مشترک یعنی استفاده از سیر برای مقابله با این موجودات اهریمنی وجود دارد.

به گزارش «ایزی هلث آپشنز»، با بازگشت به گذشته‌های دور، مردم در نقاط مختلف جهان از سیر به عنوان یک عامل شفادهنده قوی استفاده می‌کردند.

مصریان باستان برده‌های خود را برای افزایش قدرت و کارایی با سیر تغذیه می‌کردند.

بقراط، پدر پزشکی مدرن، مصرف سیر را برای عفونت‌ها، زخم‌ها، جذام و اختلالات گوارشی تجویز می‌کرد.

و از آنجایی که بسیاری از جوامع باستانی بیماری و ناخوشی را نتیجه ارواح اهریمنی می‌دانستند، منطقی به نظر می‌رسد که سیر به عنوان ابزاری قدرتمند در برابر خون‌آشام‌ها استفاده می‌شده است.

امروزه، پژوهش‌های صورت گرفته نشان داده‌اند که سیر توانایی محافظت از ما در برابر اهریمنی دیگر را دارد: تهدید باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک و بیماری‌هایی که به واسطه آنها شکل می‌گیرند با گذشت هر روز جدی‌تر می‌شود.

چگونه از درمان با سیر استفاده کنیم

سیر خام بیش‌ترین میزان نیروی ضد میکروبی را ارایه می‌کند. جویدن حبه‌های سیر خام می‌تواند به پیشگیری از بیماری لثه کمک کند. اما اگر جویدن سیر خام برای شما خوشایند نیست، ناامید نشوید زیرا سیر پخته نیز همچنان می‌تواند ارزش مصرف بالایی داشته باشد.

چه به صورت خام و چه به صورت پخته، خرد کردن سیر بهترین روش برای آزاد شدن ترکیباتی در این ماده‌غذایی است که با بیماری مبارزه می‌کنند. از نظر پخت و پز نیز گزینه‌هایی که در اختیار دارید به واقع بیشمار هستند.

تقریباً در هر دستور غذایی می‌توانید از سیر استفاده کنید. از این ماده غذایی مفید و مقوی می‌توانید در سس‌ها، خورش‌ها، و سوپ‌ها استفاده کنید یا آن را به غذاهایی که با مرغ، گوشت، ماهی و سبزیجات تهیه می‌شوند، اضافه کنید. بدون تردید، افزودن سیر به رژیم غذایی روزانه کار دشواری نیست.