کاهش تنوع زیستی، بشر را تهدید می‌کند

کاهش تنوع زیستی، بشر را تهدید می‌کند سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام‌کرد: از بین رفتن تنوع زیستی تهدیدی جدی برای بشر است. به گزارش ایسنا، فائو در گزارش خود که در کنفرانس تنوع زیستی ملل متحد در مصر منتشر شد، آورده‌ است: از بین رفتن هشداردهنده تنوع زیستی پیامدهای فاجعه‌باری […]

کاهش تنوع زیستی، بشر را تهدید می‌کند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام‌کرد: از بین رفتن تنوع زیستی تهدیدی جدی برای بشر است.

به گزارش ایسنا، فائو در گزارش خود که در کنفرانس تنوع زیستی ملل متحد در مصر منتشر شد، آورده‌ است: از بین رفتن هشداردهنده تنوع زیستی پیامدهای فاجعه‌باری را برای بشر به همراه خواهد داشت. این امکان وجود دارد که تغییرات اقلیمی با گذشت زمان برگشت‌پذیر باشد اما زمانی‌که یک گونه جانوری منقرض می‌شود دیگر امکان بازگشت آن وجود ندارد.

شیوه‌های نامناسب در صید گونه‌های دریایی، پرورش دام و طیور، جنگل‌بانی و آبیاری محصولات کشاورزی در کنار سیستم‌های بی‌حاصل از قبیل صنایع، استخراج معادن و فرایندهای شهرسازی خسارت‌های بی‌شماری را بر تنوع زیستی و سلامت اکوسیستم تحمیل می‌کند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در نظر دارد تا برنامه‌هایی برای افزایش آگاهی ترتیب دهد و مذاکراتی را با گروه‌ها و سهامداران در سال‌های پیشِ‌رو انجام دهد تا فعالیت‌های بشر در اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و دریا‌ها کاهش پیدا کند.