دغدغه جدید؛ هدایت فاضلاب‌های شهری به دریای خزر!!

دغدغه جدید؛ هدایت فاضلاب‌های شهری به دریای خزر!! مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با انتقاد از بی‌توجهی مدیران شهرک‌های ساحلی به حفاظت محیط‌زیست، گفت: متأسفانه هدایت فاضلاب‌های شهرک‌های ساحلی به دریای مازندران نگران‌کننده شده است. به گزارش تسنیم از میاندورود، حسین‌علی‌ابراهیمی‌کارنامی در نشست تخصصی تبیین حقوق محیط‌زیست در حفاظت از تالاب‌‌ها با اشاره به وقوع شدید […]

دغدغه جدید؛ هدایت فاضلاب‌های شهری به دریای خزر!!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با انتقاد از بی‌توجهی مدیران شهرک‌های ساحلی به حفاظت محیط‌زیست، گفت: متأسفانه هدایت فاضلاب‌های شهرک‌های ساحلی به دریای مازندران نگران‌کننده شده است.

به گزارش تسنیم از میاندورود، حسین‌علی‌ابراهیمی‌کارنامی در نشست تخصصی تبیین حقوق محیط‌زیست در حفاظت از تالاب‌‌ها با اشاره به وقوع شدید خشکسالی در جهان، اظهارداشت: به دلیل دخالت نابه‌جای بشر تبدیل به مخاطره طبیعی شده است و زادگاه کنوانسیون بین‌المللی در حفاظت از تالاب‌‌ها و رامسر است ولی همچنان تالاب‌های استان در حال خشکیدن است.

وی افزود: تالاب آیینه تمام‌نمای فعالیت ما در عرصه طبیعی کشور بوده و اکنون سطح جنگل‌های شمال به زیر دو میلیون هکتار رسیده است.

نابودی رودخانه‌ها!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به این‌که توسعه گردشگری در مازندران غیرمسؤولانه و خسارت بار به منابع طبیعی استان شده است، تصریح‌کرد: بسیاری از رودخانه‌های حفاظت شده مازندران در غرب استان در معرض تخریب و نابودی است.

ابراهیمی با بیان این‌که استقرار واحدهای خدماتی و بین‌راهی سبب ایجاد آلودگی‌هایی در سطح رودخانه‌های مازندران شده است، افزود: آرمان ما در محیط‌زیست مقدس بوده و تا زمانی که زنده باشیم از این آرمان کوتاه نخواهیم آمد.

تخریب به نام گردشگری!

مدیرکل محیط‌زیست مازندران با انتقاد از عدم مدیریت و هدایت صحیح فاضلاب‌های مجتمع‌های بین راهی در سواحل مازندران، گفت: نباید مدیریت گردشگری در منطقه تبدیل به تهدید برای منطقه شود.

وی با اعلام این‌که تشکل‌های مردم نهاد و رسانه‌های مازندران در حوزه حفاظت محیط‌زیست حساس شدند، افزود: حساسیت مدیران برای حفاظت از محیط‌زیست باید جدی‌تر باشد تا حقوق شهروندی مدیریت شود.

ابراهیمی‌کارنامی با بیان این‌که دستگاه قضایی مازندران همراه با تحقق منویات سازمان حفاظت محیط‌زیست استان است، گفت: حساسیت‌ها باید بیش‌تر تا منتظر خشک شدن و مردن تالاب‌های مازندران شویم تا در انتظار ریزگرد‌ها در خطه شمال ایران باشیم و طبیعت قطعاً از ما انتقام خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام این‌که نباید بگذاریم جنگل بمیرد که جهان خواهد مرد، تصریح‌کرد: مازندران در حوزه کاهش عرصه‌های طبیعی شرایط نامناسبی دارد.

ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ محیط‌زیست در جامعه

حجت‌الاسلام‌محمد‌علی‌تقوی‌فرد؛ رییس کل دادگستری مازندران نیز با گرامیداشت یاد شهدای حافظ محیط‌زیست، اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم در راستای حفاظت از محیط‌زیست و عرصه‌های طبیعی بتوانیم فرهنگسازی کنیم.

وی افزود: هنوز فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست را به درستی تبیین نکردیم و محیط‌زیست همواره از بیان واژه «محیط‌زیست‌» هراس داشته و این باور نباید در بین مدیران کل محیط‌زیست تبیین شود.

رییس کل دادگستری مازندران با اشاره به این‌که بنده در همه دوره‌های خدمتی خود برای محیط‌زیست فعالیت می‌کردم، تصریح‌کرد: بهداشت و محیط‌زیست قتل تدریجی مرموز عمومی بوده که با تخریب آن صورت می‌گیرد.

تقوی‌فرد با تأکید بر این‌که هنوز فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست نهادینه نشده است، افزود: تمام ادارات که محیط حرکت هستند باید در جایی برای حفاظت از محیط‌زیست توقف کنند.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای حفاظت از محیط‌زیست، تصریح‌کرد: بهداشت و محیط‌زیست قتل تدریجی مرموز جمعی و عمومی است و بی‌توجهی به محیط‌زیست فاجعه محسوب می‌شود.

رییس کل دادگستری مازندران گفت: در سال‌های فعالیت خود دیدم که هرگاه امر شد بین حفاظت محیط‌زیست و حفظ محیط میز یکی انتخاب شود، همیشه حفظ محیط میز مقدم بوده است و محیط‌زیست هر روز وضعیت بدتری پیدا کرده است.

وی با تقدیر از دادستان مرکز استان و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی مازندران در راستای تلاش برای حفاظت از محیط‌زیست، افزود: همه ما برای از بین رفتن محیط‌زیست مقصریم و در این مسیر کوتاهی کردیم.

وضعیت نامناسب محیط‌زیست مازندران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز با بیان این‌که زندگی بدون محیط‌زیست معنا ندارد، گفت: حیات انسان بدون محیط‌زیست سالم و صحیح با مشکل مواجه خواهد شد.

سیدیونس‌حسینی‌عالمی وضعیت محیط‌زیست مازندران را نامناسب و نگران‌کننده دانست و افزود: متأسفانه انسان‌ها با بی‌رحمی به جان محیط‌زیست افتاده و در حقیقت در حال از بین بردن حیات خود هستند.

وی با بیان این‌که همه انسان‌ها باید برای حفظ محیط‌زیست سالم تلاش کنند، افزود: از همه رؤسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها، قضات و محیط‌بانان استان در راستای تلاش برای حفظ محیط‌زیست تقدیر می‌کنم.

حسینی‌عالمی با تصریح این‌که براساس قانون از حفاظت محیط‌زیست حمایت می‌کنیم، خاطرنشان‌کرد: معتقدیم مصوبات شورای تأمین و قانون باید بدون تعارف و توجه به مطالبات خلاف قانون برخی افراد، اجرا شود تا محیط‌زیست سالمی داشته باشیم.