خواص تمر هندی در پیشگیری از دیابت و آرتروز

کارشناسان توصیه می‌کنند خواص تمر هندی در پیشگیری از دیابت و آرتروز میوه تمر هندی غنی از پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی است. به گزارش مهر، به گفته کارشناسان تمر هندی درمان خانگی مناسبی برای سوءهاضمه، عفونت‌های گلو، آرتروز و همچنین سرطان است. در ادامه به برخی از فواید متداول این […]

کارشناسان توصیه می‌کنند

خواص تمر هندی در پیشگیری از دیابت و آرتروز

میوه تمر هندی غنی از پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی است.

به گزارش مهر، به گفته کارشناسان تمر هندی درمان خانگی مناسبی برای سوءهاضمه، عفونت‌های گلو، آرتروز و همچنین سرطان است. در ادامه به برخی از فواید متداول این میوه برای سلامت اشاره می‌شود.

گلودرد: آب میوه تمر هندی به عنوان یک دهان شویه طبیعی قابل استفاده است چراکه سرشار از ترکیبات ضدالتهابی و ضدباکتریایی است که به مقابله با گلودرد، سرماخوردگی و سرفه کمک می‌کند. مقدار کمی پودر میوه تمرهندی را در یک لیوان آب گرم حل کرده و غرغره کنید.

سوءهاضمه: می‌توانید با آب میوه تمر هندی سوءهاضمه را درمان کنید. این میوه نه تنها به هضم غذا کمک می‌کند بلکه موجب افزایش تولید اسیدهای صفراوی نیز می‌شود چراکه دارای میزان زیادی فیبر رژیمی است. پوسته بیرونی قرمز تمر هندی حاوی زیلوگلوکان است که همچون پکتین عمل کرده و به درمان اسهال کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی: تمر هندی مملو از خواص تقویت سیستم ایمنی است که به تولید هموگلوبین، سلول‌های قرمز خون، سلول‌های سفید خون، و پلاکت‌ها کمک می‌کند. همچنین موجب افزایش میزان سلول‌های ایمنی، سلول‌های CD۴+ and CD۸+ می‌شود که نقش حفاظتی در مقابل طیف وسیعی از عفونت‌ها و بیماری‌ها دارد.

آرتروز: میوه تمر هندی موجب کاهش دردهای مفصلی و کاهش علائم آرتروز می‌شود. برای بهره‌گیری از فواید این میوه، ۱٫۲قاشق چایخوری پودر این میوه را به یک لیوان آب افزوده و روزی دو بار بنوشید. این محلول موجب روانسازی مفصل و کاهش درد مفصل می‌شود.

دیابت: میوه تمر هندی با کاهش فشار بر لوزالمعده موجب کاهش سطح گلوکز خون می‌شود. همچنین به کاهش وزن کمک کرده و در کنار بهبود مقاومت انسولین در افراد مبتلا به دیابت، چربی‌ها را کاهش می‌دهد.

بیماری قلبی: از آن‌جاییکه تمر هندی سرشار از چربی‌های اشباع نشده و پتاسیم است، نقش مهمی در حفظ کلسترول ایفا می‌کند. همچنین حاوی اسید لینولنیک است که از بروز اختلالات قلبی-عروقی نظیر تصلب شرایین و بیماری عروق کرونر و همچنین فشار خون بالا پیشگیری می‌کند.

سرطان: خاصیت ضدسرطانی تمر هندی خیلی شناخته شده نیست. عصاره این میوه نه تنها به درمان سرطان کمک می‌کند بلکه از ابتلا به سرطان روده هم پیشگیری می‌کند. همچنین آماس سلول‌های سرطانی کلیه را به تأخیر انداخته و موجب کاهش فشار اکسایشی که ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد، می‌شود.

میوه درخت تمر هندی، لوبیایی شکل، درشت، قهوه‌ای رنگ و ترش مزه است.