آبشار میج، چشم‌اندازی رویایی رامسر

  ناصربهزادفر-آبشار میج در محدوده شهرستان رامسر و در استان مازندران واقع است. آبشار باشکوه و زیبای میج، به فاصله کمی در بالادست روستای میج از منطقه اشکورات قراردارد. روستای میج شمالی‌‌ترین روستای اشکور بالا می‌باشد. اشکور، دره‌ای شمالی جنوبی در مرز استان‌های مازندران و گیلان است. آبشار میج(ایج و یا آبشار ده قلو) یکی […]

 

ناصربهزادفر-آبشار میج در محدوده شهرستان رامسر و در استان مازندران واقع است. آبشار باشکوه و زیبای میج، به فاصله کمی در بالادست روستای میج از منطقه اشکورات قراردارد. روستای میج شمالی‌‌ترین روستای اشکور بالا می‌باشد. اشکور، دره‌ای شمالی جنوبی در مرز استان‌های مازندران و گیلان است.

آبشار میج(ایج و یا آبشار ده قلو) یکی از زیبایی‌های منطقه رامسر است که از ذوب برف‌های دائمی کوه خشه چال در ارتفاعات اشکورعلیا(اشکوکیا) سرچشمه می‌گیرد. این آبشار پس از طی مسافتی در بالادست روستای میج، از فراز سنگی، روی سنگی دیگر فرو می‌ریزد و سپس به صورت آبشارهایی متعدد به عمق دره سرازیر می‌شود. از ویژگی‌های این آبشار، مقدار زیاد آب آن و فضاهای غار مانند وسیع، در زیر سنگ‌های آبشار است. صخره بزرگ زیر آبشار توسط آب پر فشار آن در گذر زمان، ‌فرسایش یافته است و مسیرهای زیبایی در امتداد آن ایجاد کرده است. نشستن در کنار این آبشار انسان را غرق در عظمت خالق آن می‌کند. چشم‌انداز دره زیبای اشکور و بازی رنگ و نور و مه در ارتفاعات این منطقه، چشم‌انداز رویایی و بسیار تماشایی از مجموعه‌ای است که این آبشار را در بر گرفته است.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به آبشار میج، از جاده آسفالته رحیم‌آباد گیلان و با گذشتن از مسیری پر پیچ و خم و طولانی، (‌سواری حدود دو ساعته) و با پشت سر گذاشتن مسیر‌های فرعی فراوان که به روستاهای کوهستانی این منطقه می‌روند، ‌به روستای میج در انتهایی‌‌ترین نقطه آن می‌رسیم. چند کیلومتر انتهایی مسیر، جاده خاکی و پردست‌انداز می‌باشد.

منابع:

www.irandeserts.com

www.iranpedia.ir

 

funholiday.ir