آبشار نسروا، جلوه‌ای طبیعی از دامغان

آبشار نسروا، جلوه‌ای طبیعی از دامغان ناصر بهزادفر- آبشار نسروا در ۲۰ کیلومتری شمال‌شرقی شهر دیباج در شمال شهر استان سمنان واقع شده است. ارتفاع این آبشار در حدود ۲۲ متر است. آبشار زیبای نسروا بخشی از هدایای الهی به طبیعت و سرزمین دامغان و از جاذبه‌های دیدنی استان سمنان است. در مسیر دستیابی به […]

آبشار نسروا، جلوه‌ای طبیعی از دامغان

ناصر بهزادفر- آبشار نسروا در ۲۰ کیلومتری شمال‌شرقی شهر دیباج در شمال شهر استان سمنان واقع شده است.

ارتفاع این آبشار در حدود ۲۲ متر است.

آبشار زیبای نسروا بخشی از هدایای الهی به طبیعت و سرزمین دامغان و از جاذبه‌های دیدنی استان سمنان است.

در مسیر دستیابی به این آبشار نسروا، آبشار دیگری که خود مشتمل بر دو آبریز نسبتاً مرتفع است در پایین و در درون تنگه بالایی قرار گرفته است که بسیار پرجاذبه و دیدنی است. اما آبشار نسروا در مسیر شرق رودخانه است آبشاری بلند و بسیار مسحورکننده است و جریان آب آن خنک و دائمی است و از دامنه‌های کوه‌های مرتفع امام ابوالقاسم و کهکشان تأمین می‌شود.

آبشار نسروا با زیبایی‌های طبیعی و جذابیت‌های مختلف نوازش‌گر دیده‌های علاقه‌مندان خود است.

 مسیر دسترسی

برای بازدید از این جاذبه طبیعی باید از دامغان به سمت جاده چشمه‌علی رفته و پس از ۳۲ کیلومتر و از دوراهی چشمه‌علی به سمت جاده دیباج و پس از طی ۹ کیلومتر از جاده اصلی دیباج به گلوگاه اولین جاده خاکی سمت راست خود را ۱۲ کیلومتر طی کرده تا به رودخانه و مزرعه سرسبی برسید.

سپس جاده کنار رودخانه را به سمت شرق ۴ کیلومتر ادامه داده تا به انتهای جاده و به ابتدای ورودی تنگه و دره نسروا با درختان ارس و جریان زلال آب برسید، سپس مسیر تنگه و رودخانه را ۴۵ دقیقه پیاده طی کرده تا به تلاقی آب از دو مسیر جنوبی و شرقی برسیم که ادامه هر یک از این دو صورت، جداگانه ما را به دو آبشار تقریباً مجاور یکدیگر می‌رساند.

منابع:

پایگاه اطلاع‌رسانی دهستان تویه دروار

ایسنا

معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران

تیشینه

 

انجمن نبض زندگی