تنگ تیزآب، دره‌ای زیبا از طبیعت سپیدان

تنگ تیزآب، دره‌ای زیبا از طبیعت سپیدان ناصربهزادفر- تنگ تیزآب در فاصله ۲۰ کیلومترى شمال غرب سپیدان و در استان فارس واقع شده است. وجود آب فراوان و پر شتاب در این محل موجب شده تا به آن تنگ تیزآب گفته شود. وجود درختان متنوع و زیبا کوهستانی جنگلی و دره‌ای سرسبز از تنگ تیزآب […]

تنگ تیزآب، دره‌ای زیبا از طبیعت سپیدان

ناصربهزادفر- تنگ تیزآب در فاصله ۲۰ کیلومترى شمال غرب سپیدان و در استان فارس واقع شده است.

وجود آب فراوان و پر شتاب در این محل موجب شده تا به آن تنگ تیزآب گفته شود. وجود درختان متنوع و زیبا کوهستانی جنگلی و دره‌ای سرسبز از تنگ تیزآب تفریح‌گاهی بسیار دیدنی به وجود آورده است.

تنگ تیزاب، یکی از زیبا‌‌ترین مناطق استان فارس است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از استان فارس و یا دیگر استان‌ها می‌باشد.

گردشگاه تنگ تیزآب یکی از گذرگاه‌های رودخانه بشار است که از کوه‌های سپیدان و یاسوج سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه دائمی آبی شیرین دارد که هم برای شرب و هم کشاورزی استفاده می‌شود. گونه‌هاى مختلف ماهیان بومى نیز در آن دیده مى‌شوند.

 تنگ تیزآب پوشیده از جنگل و انواع درختان بنه، بادام، بلوط و بید و گیاهان سرسبز است و همین مسأله سبب ایجاد سرسبزی و نشاط در این منطقه شده است. تنگ تیزاب تابستان‌های خنک و خوش آب و هوا و زمستان‌های سرد دارد. این منطقه با جاذبه‌های متعدد، نمایشگر طبیعت زیبای منطقه سپیدان و استان فارس است. در فصل تابستان مورد استفاده بسیاری از بازدیدکنندگان که از راه‌های دور و نزدیک به این منطقه مسافرت می‌کنند، قرار می‌گیرد. طبیعت کوهپایه‌ای توأم با پوشش جنگلی و رودخانه دائمی، منظره‌ای زیبا را در دل تنگ تیزاب به وجود آورده و جاذبه‌های این گردشگاه را فزونی بخشیده است.

مسیر دسترسی

ورودی تنگ تیزآب در مجاورت جاده آسفالته سپیدان- یاسوج در فاصله ۲۰ کیلومتری سپیدان واقع شده است و فاصله شیراز تا این محل در حدود ۹۰ کیلومتر است

شیراز۱۴۰۰

تسنیم

 

nimnegahshiraz.ir