دریاچه کومله، هدیه‌ای از طبیعت زیبای لنگرود

دریاچه کومله، هدیه‌ای از طبیعت زیبای لنگرود ناصر بهزادفر- دریاچه یا استخر طبیعی کومله در ۴ کیلومتری جنوب‌شرقی شهرستان لنگرود و در استان گیلان واقع است. کومله شهری در فاصله کمی از چمخاله است که به وفور می‌توان زمین‌های کشت برنج و چای را در اطراف آن مشاهده کرد. این شهر از شمال به لنگرود […]

دریاچه کومله، هدیه‌ای از طبیعت زیبای لنگرود

ناصر بهزادفر- دریاچه یا استخر طبیعی کومله در ۴ کیلومتری جنوب‌شرقی شهرستان لنگرود و در استان گیلان واقع است.

کومله شهری در فاصله کمی از چمخاله است که به وفور می‌توان زمین‌های کشت برنج و چای را در اطراف آن مشاهده کرد. این شهر از شمال به لنگرود و چمخاله، از جنوب به اطاقور و از شرق به شلمان و از غرب به لیلاکوه متصل است.

این دریاچه از ۳ آبگیر مجزا تشکیل شده است که طول بزرگ‌ترین آبگیر در حدود یک کیلومتر و عرض آن ۴۰۰ متر است. فاصله دریاچه تا سواحل دریای‌خزر و ساحل زیبای چمخاله در حدود ۱۰ کیلومتر و تا ارتفاعات‌شمالی البرز و کوه پرش کوه در حدود یک کیلومتر است. این دریاچه میزبان شماری از پرندگان کنار آبزی استان گیلان است که عموماً برای زمستان‌گذرانی به این منطقه مهاجرت می‌کنند. همواره با عبور از شهرستان لنگرود و با نگاه به آسمان تعدادی اگرت‌های کوچک و پرستو‌های دریایی مشاهده می‌شود که از سمت دریا (چمخاله، تالاب امیرآباد) به سمت جنوب لنگرود یعنی بخش کومله در حال پرواز هستند.

مسیر دسترسی

دریاچه از طریق کیلومتر ۲ جاده لنگرود به رامسر، فرعی روستای کومله قابل دسترسی است.

منابع:

سایت:کویر‌ها و بیابان‌های ایران

خبرگزاری دانا

 

mahe-guilan.mihanblog.com