پارک جنگلی النگدره، زیبایی به سبک طبیعت شمال ایران

پارک جنگلی النگدره، زیبایی به سبک طبیعت شمال ایران ناصر بهزادفر- پارک جنگلی النگدره در ۵ کیلومتری جنوب‌غربی شهر گرگان قرار دارد . وسعت پارک جنگلی النگدره ۱۸۵ کیلومتر و رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال آن امتداد دارد و تقریباً از میان آن می‌گذرد. النگدره آب و هوای کوهستانی دارد و تابستان‌های […]

پارک جنگلی النگدره، زیبایی به سبک طبیعت شمال ایران

ناصر بهزادفر- پارک جنگلی النگدره در ۵ کیلومتری جنوب‌غربی شهر گرگان قرار دارد .

وسعت پارک جنگلی النگدره ۱۸۵ کیلومتر و رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال آن امتداد دارد و تقریباً از میان آن می‌گذرد.

النگدره آب و هوای کوهستانی دارد و تابستان‌های معتدل و زمستان‌های آن سرد و برفی است. جنگل النگدره یکی از مناطق زیبای جنگلی ایران است.

جنگلی بکر و زیبا که برای گردشگران و طبیعت‌گردان بسیار جذاب و خاطره‌انگیز است و یکی از بهترین مناطق گردشگری شمال کشور محسوب می‌شود.

النگدره برای دوستداران طبیعت بسیار دوست‌داشتنی است و مناظر فوق‌العاده آن در تمامی فصول بسیار دیدنی است.

مسیر جاده آسفالتی این پارک بسیار زیباست. جاده‌ای که درختان تنومند با برگ‌هایی رنگارنگ از دو طرف، آن را به آغوش کشیده‌اند.

درختان زیبا و تنومند این پارک مناظری خیال‌انگیز را در این منطقه به تصویر کشیده‌اند، از انواع درختان این منطقه می‌توان به انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی و … اشاره کرد.

النگدره طبیعتی چهارفصل دارد که هر کس می‌تواند با توجه به علاقه‌‌اش از آن لذت ببرد. زمستان النگدره پوشیده از برف است و منظره‌ای سفید حاکم بر جنگل است و باید با تجهیزات زمستانه سفر کرد.

مسیر دسترسی

النگدره در جنوب‌غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران قرار گرفته است و دسترسی به آن از مسیر جنگل ناهارخوران میسر است. در طول مسیر تابلوی پارک جنگلی النگدره مشاهده می‌شود.

 

منبع: کارناوال _رویا افشاری