آبشار «دربند» چشم‌اندازی دلپذیر از طبیعت دره شهر

آبشار «دربند» چشم‌اندازی دلپذیر از طبیعت دره شهر ناصر بهزادفر- آبشار دربند در فاصله ۳۸ کیلومتری غرب دره شهر دره شهر و در استان ایلام واقع است. آبشار دربند بخشی از تنگ زیبای دربند است. اختلاف دمای این منطقه به شهر بدره و دره شهر به ۱۰-۲۰ درجه می‌رسد. دره زیبای دربند از طبیعتی غنی […]

آبشار «دربند» چشم‌اندازی دلپذیر از طبیعت دره شهر

ناصر بهزادفر- آبشار دربند در فاصله ۳۸ کیلومتری غرب دره شهر دره شهر و در استان ایلام واقع است.

آبشار دربند بخشی از تنگ زیبای دربند است. اختلاف دمای این منطقه به شهر بدره و دره شهر به ۱۰-۲۰ درجه می‌رسد. دره زیبای دربند از طبیعتی غنی و بکر و حیات وحشی متنوع برخوردار است. مسیر دره شهر به ایلام که در دامنه‌های شمالی کبیرکوه می‌گذرد، سرشار از زیبایی‌های طبیعی و منطقه‌ای بسیار زیبا متشکل از درختان بلوط، انگور، انجیر و..است.

این منطقه در فصل بهار با رویش گل‌های زیبا و همچنین گیاهان دارویی جلوه‌ای کم نظیر می‌یابد. گل‌های وحشی چهره این منطقه از ایران را بسیار تماشایی می‌سازند.

حیات جانوری این منطقه شامل انواع پستانداران، خزندگان، پرندگان است. پرواز پرندگان شکاری بر فراز بلندی‌ها و صخره‌های دره دربند از مناطر دیدنی است که لذت دیدار از طبیعت این منطقه را به دوستداران خود هدیه می‌دهد.

دریاچه زیبای سد ایلام، گسل‌های جالب، تنگ شگفت‌انگیز رازیانه، رودخانه پرآب کرخه، صخره‌های دیدنی کبیرکوه و شالیزارهای بزرگ برنج گوشه‌های از مناظر طبیعی این مسیر تماشایی می‌باشند.

فصل بهار و تابستان از بهترین ایام سفر به دره دربند است.

مسیر دسترسی

مسیر فرعی دسترسی به آبشار دربند از جاده دره‌شهر به ایلام و از نزدیکی شهر کوچک بدره، جدا می‌شود. طول این مسیر فرعی به ۴ کیلومتر می‌رسد که در کنار آن لوله‌های انتقال آب از تصفیه‌خانه دربند جهت استفاده شرب اهالی منطقه کشیده شده است.

منابع:

کویر‌ها و بیابان‌های ایران

 

 تسنیم