بیابان «سایه خوش» منطقه‌ای اسرارآمیز با کلوت‌های دیدنی

بیابان «سایه خوش» منطقه‌ای اسرارآمیز با کلوت‌های دیدنی ناصر بهزادفر- بیابان سایه خوش در ۵۵ کیلومتری بندرلنگه شرق بندر لنگه و در استان هرمزگان واقع است. این منطقه بیابانی در غرب روستایی به همین نام قرار گرفته است. روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه است. تصور ذهنی همه ما از بیابان، […]

بیابان «سایه خوش» منطقه‌ای اسرارآمیز با کلوت‌های دیدنی

ناصر بهزادفر- بیابان سایه خوش در ۵۵ کیلومتری بندرلنگه شرق بندر لنگه و در استان هرمزگان واقع است.

این منطقه بیابانی در غرب روستایی به همین نام قرار گرفته است. روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه است.

تصور ذهنی همه ما از بیابان، مکانی بی‌آب و خشک است. اما در مکانی نزدیکی به خلیج‌فارس روستا و کلوت‌هایی وجود دارند که تمامی این تصاویر را بر هم می‌زند و تصاویر بدیع در ذهن ما خلق می‌کند. سایه خوش همجوار دریا است ولی، ظاهری شبیه به یک صحرای بزرگ و عمیق با کلوت‌های اسرارآمیز دارد. تمامی عناصر طبیعت دست به هم داده‌اند و زیبایی را تصویر کرده‌اند که چون گوهری در صدف می‌درخشد؛ کلوت‌های سایه خوش محصول فرسایش و آب هستند و با اعجاز تمام اشکال عجیب و خارق‌العاده‌ای را به وجود آورده‌اند. بعضی کلوت‌های این بیابان زیبا و بکر از دور دست همچون برج‌‌ها و آسمان خراش‌هایی به نظر می‌آیند که جلوه‌ای خاص به آن داده‌اند.

منطقه سایه خوش به دلیل مجاورت با خلیج‌فارس از سواحل بسیار زیبایی برخوردار است. همچنین وجود نخلستان‌های فراوان در این منطقه بر زیباییهای آن افزوده است.

از مناظر طبیعی روستا می‌توان به چشمه آبگرم سایه خوش نیز اشاره کرد.

مسیر دسترسی

دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی بندرلنگه به بندرعباس میسر است. این چشمه در مسیر جاده بندر خمیر به بندرلنگه قرار دارد. فاصله چشمه تا روستای سایه خوش در حدود ۴ کیلومتری است.

منابع:

سیری در ایران

 

آناهید نیوز