آبشار «بارینگنون» جاذبه‌ای در غرب مازندران

آبشار «بارینگنون» جاذبه‌ای در غرب مازندران ناصر بهزادفر- آبشار بارینگنون در بخش مرزن‌آباد چالوس و در استان مازندران قرار دارد. آبشار بارینگنون در غرب روستای ناتر واقع شده است. منطقه بارینگنون یکی از تفرج‌گاه‌های دیدنی این منطقه کوهستانی محسوب می‌شود و دروازه ورود به منطقه و مراتع کندیچال است که خود در مجاورت قللی همچون […]

آبشار «بارینگنون» جاذبه‌ای در غرب مازندران

ناصر بهزادفر- آبشار بارینگنون در بخش مرزن‌آباد چالوس و در استان مازندران قرار دارد.

آبشار بارینگنون در غرب روستای ناتر واقع شده است. منطقه بارینگنون یکی از تفرج‌گاه‌های دیدنی این منطقه کوهستانی محسوب می‌شود و دروازه ورود به منطقه و مراتع کندیچال است که خود در مجاورت قللی همچون مسمور واقع شده است. رودخانه آیسورار در این منطقه جریان دارد و نتیجه ذوب برفچال‌های تمار منطقه کندیچال و دامنه‌های اطراف است. این رودخانه چندین کیلومتر به سمت شرق طی طریق کرده تا در مکانی بنام مکارود به پیکره اصلی رودخانه چالوس بپیوندد.

زیبایی‌های آبشار بارینگنون در کنار جاذبه‌های مختلف کوهستانی و جنگلی چشم‌اندازی کم نظیر از طبیعت غرب استان مازندران است.

آیشم، باریجه، پر سیاوشان، ترم، تشی گزر، ترش اساگ، جرن، زرشک، زمنج، سیرکوهی، سوسن، شقاقل، شقایق، فشکی‌واش، کوچای، لاری، مهراساگ، ولزلفک، نسترن‌کوهی، هلاله سر…از جمله گیاهان این منطقه است.

منطقه آبشار بارینگنون کوهستانی و دارای مناطری زیبا با مراتعی سبز و جنگل‌هایی پوشیده از درختان پهن برگ و چشمه‌های فراوان است.

از اواسط بهار تا پایان تابستان بهترین فصل بازدید از این منطقه است.

مسیر دسترسی

در کیلومتر ۳۰ جاده چالوس به تهران و از طریق جاده فرعی آسفالته و در جوار جنگل‌کاری سوزنی برگ به روستا نانرخواهیم رسید. طول جاده حدود۲۰ تا ۲۲ کیلومتر است و روستاهای طویر، کوتر، مرس، مکار، عالیرو، فشگور، خارس و بیجده نو در مسیر این روستا قرار دارند. آبشار بارنگنون در فاصله ۳ کیلومتری غرب روستا واقع شده است.

منابع:

 

سیری در ایران