جنگل دالخانی، یکی از مناطق رویایی طبیعت ایران

جنگل دالخانی، یکی از مناطق رویایی طبیعت ایران ناصر بهزادفر- جنگل دالخانی در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرقی رامسر و در دهستان چهل‌ شهید قرار دارد. جنگل دالخانی یک جنگل نیمه کوهستانی است که ارتفاع آن به حدود ۸۰۰ متر می‌رسد و به همین دلیل، گزینه خوبی برای کوهنوردان و طبیعت گردان به حساب می‌آید. از سویی […]

جنگل دالخانی، یکی از مناطق رویایی طبیعت ایران

ناصر بهزادفر- جنگل دالخانی در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرقی رامسر و در دهستان چهل‌ شهید قرار دارد.

جنگل دالخانی یک جنگل نیمه کوهستانی است که ارتفاع آن به حدود ۸۰۰ متر می‌رسد و به همین دلیل، گزینه خوبی برای کوهنوردان و طبیعت گردان به حساب می‌آید. از سویی وجود مه غلیظ در برخی از مواقع یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های دالخانی است که گردشگران را به این منطقه می‌کشاند. جنگل دالخانی، جنگل زیبایی در میان گردشگران به «دالان بهشت» معروف است و با درختان انبوه و آب و هوای بی‌نظیرش یکی از بکر‌ترین جنگل‌های ایران است.

تنوع زیاد گونه‌های گیاهی مانند درختان اُرُس در مناطق بالادست و در پایین‌دست جنگل پوشش گیاهی متنوعی چون مَندی(کَلهُو)، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، شاه بلوط، فندق، تمشک، کُوله خاس، وَلیک و… وجود دارد.

جنگل‌های منطقه رامسر همچون دالخانی بسیار زیبا هستند. یکی از مشخصه‌های این منطقه کم‌نظیر قرار گرفتن در مسیر مناطق زیبا و جالب ییلاق جنت رودبار و گرسماسر، اکراسر، گلین و… است.

گام زدن در دالخانی، تجربه احساس دل‌انگیزی از حضور در یکی از مناطق رویایی طبیعت ایران است.

فصل بهار از بهترین ایام دیدار با این جاذبه طبیعی است. البته فصل‌های دیگر به ویژه پاییز نیز دارای زیبایی‌های کم‌نظیری است که ارزش تماشای این جنگل زیبا را بیش‌تر می‌نمایاند.

مسیر دسترسی به جنگل دالخانی:

جنگل دالخانی در مسیر رامسر به تنکابن قرار دارد و برای رسیدن به آن از مسیر کتالم – هریس (جاده میرزا کوچک‌خان) – دالخانی خواهیم گذشت یا از خروجی شهر رامسر حرکت کرده و بعد از طی مسیری حدود ۷ کیلومتر در مسیر آسفالته رامسر به تنکابن، به سه راهی جنت رودبار خواهیم رسید. جنگل دالخانی ۲۳ کیلومتر جلوتر در کنار جاده در انتظار ماست.

منابع:

سیری در ایران

 

کارناوال