پارک جنگلی «جوارم» تابلویی بی‌نظیر از نقش و رنگ

پارک جنگلی «جوارم» تابلویی بی‌نظیر از نقش و رنگ ناصر بهزادفر- پارک جنگلی جوارم در فاصله حدود ۶ کیلومتری شمال تا شمال‌غربی شهر زیراب و ۱۱ کیلومتری جنوب شهر شیرگاه قرار دارد. مساحت پارک جنگلی جوارم بالغ بر ۳۶۵ هکتار است و به نام روستای نزدیک آن جوارم نام گرفته است. از جمله گونه‌های جانوری […]

پارک جنگلی «جوارم» تابلویی بی‌نظیر از نقش و رنگ

ناصر بهزادفر- پارک جنگلی جوارم در فاصله حدود ۶ کیلومتری شمال تا شمال‌غربی شهر زیراب و ۱۱ کیلومتری جنوب شهر شیرگاه قرار دارد.

مساحت پارک جنگلی جوارم بالغ بر ۳۶۵ هکتار است و به نام روستای نزدیک آن جوارم نام گرفته است.

از جمله گونه‌های جانوری رایج در این جنگل‌ها می‌توان به گراز، شغال، شوکا، خرگوش، گرگ، جوجه‌تیغی (تشی)، قرقاول، ابیا، قمری، فاخته و… اشاره کرد.

از جمله گونه‌های گیاهی رایج در جنگل‌های جوارم می‌توان به ممرز، انجیلی، راش، کلهو، افرا، توسکا، گردو، کرات، شب، خسب، بلوط، لرگ، شیردار، توت آزاد، انجیر و نمدار و…است

پوشش زیبای جنگلی و سبز مخمل‌گونه جوارم این منطقه را به یکی از زیبا‌‌ترین نقاط سوادکوه بدل کرده است. چشمه‌های متعدد، مناظر چشم‌نواز و بکر از جمله ویژگی‌های بارز جنگل جوارم هستند.

جوارم تابلویی بی‌نظیر از نقش و رنگ است و منطقه‌ای برای لذت بردن از دنیای زیبایی‌های جنگل و کسب آرامش از حضور در این منطقه از مازندران است.

نه تنها درختان تنومند و ستبر با آن برگ‌های مخملینشان بلکه صدای گوش‌نواز پرندگان جوارم نیز از دیگر جاذبه‌های کم نظیر این جنگل است.

فصل بهار از بهترین اوقات بازدید از جنگل جوارم است. در این فصل دیدنی‌های این منطقه بسیار تماشایی هستند. در پاییز نیز این جنگل تیز مناظر دلپذیری و چشم‌نوازی از بازی رنگ‌ها است.

مسیر دسترسی

پس از عبور از زیرآب، ۶ کیلومتر که به سمت شیرگاه برویم، در سمت راست جاده به مسیر فرعی برخورد می‌کنیم که به سمت پارک جنگلی جوارم می‌رود.

منابع:

سایت سوادکوه آنلاین

خزرنما

 

سیری در ایران