تالاب سوستان، جلوه‌ای چشم‌نواز از لاهیجان زیبا

تالاب سوستان، جلوه‌ای چشم‌نواز از لاهیجان زیبا ناصر بهزادفر- تالاب سوستان در جنوب شهر لاهیجان قرار دارد. این تالاب به دلیل اقلیم مناسب، آب شیرین، پوشش گیاهی و مواد‌غذایی، زیستگاه پرندگان و آبزیان گوناگونی است. همچنین دسترسی مناسب، محوطه سرسبز و دلنشین، مناظر بکر و وحشی، فضاهای گردشگری جالبی را پدید آورده که می‌تواند مورد […]

تالاب سوستان، جلوه‌ای چشم‌نواز از لاهیجان زیبا

ناصر بهزادفر- تالاب سوستان در جنوب شهر لاهیجان قرار دارد.

این تالاب به دلیل اقلیم مناسب، آب شیرین، پوشش گیاهی و مواد‌غذایی، زیستگاه پرندگان و آبزیان گوناگونی است. همچنین دسترسی مناسب، محوطه سرسبز و دلنشین، مناظر بکر و وحشی، فضاهای گردشگری جالبی را پدید آورده که می‌تواند مورد توجه مسافران و توریست‌ها واقع شود.

تالاب سوستان در شهرستان لاهیجان از توابع استان گیلان را می‌توان یکی از بهترین اکوسیستم‌ها و مناظر طبیعی و از ثروت‌های طبیعی کشور نامید که ارزش‌های آن بسیار زیاد است.

این تالاب در فصل‌های مختلف سال زیبایی‌های متعددی دارد که بسیار چشم‌نواز است.

این تالاب در زمستان و پاییز پرآب بوده و آب آن نیز شیرین است. درون و پیرامون تالاب با نیزار، گیاهان مردابی و درختان سربه فلک کشیده احاطه شده است.

این تالاب به دلیل اقلیم مناسب، آب شیرین، پوشش گیاهی و موادغذایی، زیستگاه پرندگان و آبزیان گوناگونی است.

مسیر دسترسی.

راه‌های متفاوت با چشم‌اندازهای متنوعی برای رسیدن به این تالاب وجود دارد، ولی کوتاه‌ترین مسیر را می‌توان از میدان دانشگاه آزاد به سمت روستای سوستان و این تالاب طی نمود. میدان تربیت معلم به سمت سوستان نیز مسیر مناسبی برای طی کردن این مسیر می‌باشد.

منابع:

مهر

 

توریسم تراول