آبشار «بار» از زیبا‌ترین جاذبه‌های منطقه نیشابور

آبشار «بار» از زیبا‌ترین جاذبه‌های منطقه نیشابور ناصر بهزادفر- آبشار بار در ۵۵ کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار گرفته است. آبشار بار در نزدیکی روستای بار و در شمال غرب رشته کوه‌های بینالود قرار دارد. آبشار بار یکی از زیبا‌ترین آبشار‌های منطقه نیشابور است. وجود پوشش گیاهی متنوع غنای بصری آن را بیش‌تر کرده است […]

آبشار «بار» از زیبا‌ترین جاذبه‌های منطقه نیشابور

ناصر بهزادفر- آبشار بار در ۵۵ کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار گرفته است.

آبشار بار در نزدیکی روستای بار و در شمال غرب رشته کوه‌های بینالود قرار دارد.

آبشار بار یکی از زیبا‌ترین آبشار‌های منطقه نیشابور است. وجود پوشش گیاهی متنوع غنای بصری آن را بیش‌تر کرده است

روستای بار از سطح دریا ۱۶۷۰ متر ارتفاع دارد و آب و هوای آن، معتدل و کوهستانی با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل است. ارتفاعات بینالود در این قسمت تبدیل به آهک‌های کارستی می‌شود که همچون یک اسفنج آب را به درون خود میکشند و به آرامی آن را پس می‌دهند اما در این بخش از میانه ستیغ کوه آب بیرون میزند و آبشاری با طول بالغ بر ۳۰۰متر را می‌آفریند که در دامان کوه ر‌ها و یک واحه جنگلی پدید می‌آورد.

سرچشمه اصلی این رود، کوه و چشمه پرآبی است که آبشار زیبای بار را تشکیل داده و به دلیل شرایط مناسب ارتفاع و آفتابگیر نبودن، تا اواخر بهار دارای برف بوده که ذوب تدریجی برف، آب این رودخانه را تأمین می‌کند.

وجود پوشش گیاهی متنوع غنای بصری آن را بیش‌تر کرده است. آبشار بار پلکانی بوده و ارتفاع آن یک جا قابل دیدن نیست. دره بار و وجود باغات گسترده و وجود ارتفاعات بسیاری که در این منطقه قرار گرفته است، چشم‌انداز‌های بسیار زیبایی را پدید آورده است .

 

بهترین فصل بازدید از این منطفه فصل بهار است.