آبشار آب‌پری، ریزشی از جریان آب برای زیبایی

آبشار آب‌پری، ریزشی از جریان آب برای زیبایی ناصر بهزادفر-آبشار آب‌پری در جنوب‌غربی نور و در استان مازندران قرار دارد. نام این آبشار «پری او» است که به آب پری برگردانده شده است. آبشار آب‌پری شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا قسمتی از سنگ‌های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند […]

آبشار آب‌پری، ریزشی از جریان آب برای زیبایی

ناصر بهزادفر-آبشار آب‌پری در جنوب‌غربی نور و در استان مازندران قرار دارد.

نام این آبشار «پری او» است که به آب پری برگردانده شده است.

آبشار آب‌پری شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا قسمتی از سنگ‌های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند و آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌‌ها با شیبی حدود ۶۰ درجه در جریان است. ارتفاع این آبشار حدود ۲۰ متر است و در مکانی در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

در آب‌پری درختان با فاصله کم از یکدیگر قرار دارند و بیش‌تر مناطق بکر و دست نخورده مانده‌ است. این ناحیه همسایه «کجور» و «یوش» است. آبشار آب‌پری در کناره جاده قرار گرفته است. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می‌شوند.

این منطقه با سکوتی دلپذیر مهمان آرامش طبیعت است. صدای واقعی جنگل در فضای این منطقه جاری است. چهچهه‌ پرندگان، صدای دارکوب و گله‌ای که در دشت‌های دورتر مشغول چرا هستند به آرامش این منطقه جلوه داده‌اند.

پوشش گیاهی نیز در این منطقه جالب‌ توجه است. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌تر و درختان کاج در نقاط مرتفع، تصاویر متفاوتی را به نمایش می‌گذارند.

بهترین زمان بازدید از این منطقه فصل بهار است.

مسیرهای دسترسی

اگر از چالوس، تقریباً ۵۰ کیلومتر به سمت شرق برویم، پس از گذر از نوشهر و پارک جنگلی «سی‌سنگان» به شهری به نام «رویان» می‌رسیم.

آبشار آب‌پری در میانه راه جاده رویان به گلندرود واقع شده است. انتهای این جاده جنگلی-کوهستانی به کجور ختم می‌شود. جاده آب‌پری هم عرض جاده چالوس است.

منابع:

فارس

کویر‌ها و بیابان‌های ایران

سیری در ایران

 

جلودار