آبشار «درازکش» بکر و دست نخورده در دل جنگل

آبشار «درازکش» بکر و دست نخورده در دل جنگل ناصر بهزادفر- آبشار درازکش در جنوب بابل و در استان مازندران واقع است. ارتفاع آبشار در حدود ۷ متر است و در ارتفاع ۳۶۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این آبشار در نزدیکی روستای درازکش قرار دارد. آبشار ابتدا به یک حوضچه بزرگ می‌ریزد […]

آبشار «درازکش» بکر و دست نخورده در دل جنگل

ناصر بهزادفر- آبشار درازکش در جنوب بابل و در استان مازندران واقع است.

ارتفاع آبشار در حدود ۷ متر است و در ارتفاع ۳۶۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

این آبشار در نزدیکی روستای درازکش قرار دارد.

آبشار ابتدا به یک حوضچه بزرگ می‌ریزد که دارای وسعت نسبتاً زیادی است و سپس به صورت رودخانه‌ای در جهت شمال ادامه مسیر می‌دهد. آبشار در فصل پاییز دارای آب نسبتاً زیادی است ولی بیش‌ترین میزان آب آن در فصل بهار است.

آبشار روستای درازکش یکی از زیبایی‌های بکر و دست نخورده‌ طبیعت بندپی شرقی است که در دل جنگل واقع شده است.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به این منطقه زیبا باید از شهر بابل به سمت بند پی شرقی حدود ۲۵ کیلومتر را طی کرده و بعد از رسیدن به گلوگاه مرکز بند پی شرقی از سمت چپ خیابان از طریق پل احداثی به سمت منطقه فیروزجاه یا جاده موسوم به شیخ موسی باید حدود ۶-۷ کیلومتری را ادامه مسیر داد. پس از رسیدن به روستا، پیاده از میان این روستای زیبای جنگلی و طی مسافتی حدود دو کیلومتر، به یک دو راهی می‌رسیم که راه مستقیم و شیب‌داری دارد که به سمت گلوگاه می‌رود. راه سمت راست که شیبی به سمت پایین دارد به سمت آبشار می‌رود. بعد از حدود ۵۰ متر به تابلویی که نشانگر آبشار است، برخورد می‌کنیم. سپس از میان جنگل بعد از طی حدود ۳۰۰ متر به رودخانه‌ای که آبشار دوقلوی زیبایی را ایجاد کرده است، برخورد می‌کنیم.

منبع:

 

سایت کویر‌ها و بیابان‌های ایران