جنگل «نام نیک» جنگلی در دو استان

جنگل «نام نیک» جنگلی در دو استان ناصر بهزادفر- جنگل «نام نیک» در شمال‌شرقی شاهرود و در جنوب‌شرقی مینودشت واقع است. به دلیل اقلیم منطقه که خزری است پوشش گیاهی این منطقه پوشش جنگلی با گونه‌های درختی پهن برگ خزری است. جنگل نام نیک دارای جاذبه‌های مختلفی از دنیای جنگل‌ها است. زیبایی‌های این منطقه بسیار […]

جنگل «نام نیک» جنگلی در دو استان

ناصر بهزادفر- جنگل «نام نیک» در شمال‌شرقی شاهرود و در جنوب‌شرقی مینودشت واقع است.

به دلیل اقلیم منطقه که خزری است پوشش گیاهی این منطقه پوشش جنگلی با گونه‌های درختی پهن برگ خزری است.

جنگل نام نیک دارای جاذبه‌های مختلفی از دنیای جنگل‌ها است. زیبایی‌های این منطقه بسیار و چشم‌اندازهای جالب آن دل‌انگیز است.

بهترین فصل بازدید اواخر اردیبهشت تا اوایل خرداده‌ماه و اوایل پاییز است.

مسیر دسترسی

برای دستیابی به منطقه نام نیک از شاهرود به سوی میامی حرکت کرده و پس از حدود ۶۵ کیلومتر طی راه به میامی می‌رسیم. از میامی جاده‌ای آسفالته به سمت شمال منشعب می‌گردد که به سمت حسین‌آباد کالپوش می‌رود. مسیر پر پیچ وخم و در برخی نقاط پر شیب حسین‌آباد را پیموده تا پس از ۵۶ کیلومتر به چشمه نیک برسیم. مسیر را به سمت شمال حدود ۱۵ کیلومتر پیموده تا به یک دوراهی مشخص برسیم. مسیر غربی را انتخاب کرده و حدود ۱۱کیلومتر را طی کرده، به ابتدای یک دوراهی می‌رسیم. این جاده آسفالته انشعابی به سمت جنوب غرب می‌رود و با طی حدود ۹ کیلومتر به نام نیک می‌رسد. برای دسترسی و بازدید از جنگل مسیرهای گوناگونی وجود دارد. می‌توانید تا دهانه غار نام نیک در دل جنگل پیش بروید ولی نیاز به وجود راهنما همیشه وجود دارد. جاده خاکی شمال روستا را پی گرفته تا پس از ۷۰۰ متر به پایان برسد. این جاده در سمت غرب ادامه می‌یابد و سپس به سمت جنوب غرب تغییر جهت می‌دهد. تا پس از حدود ۱٫۵ کیلومتر به یک مرتع کوچک می‌رسد. از این مرتع به سمت شرق رفته تا پس از ۵۰۰ متر به مرتع حاشیه جنگل برسیم و مسیر را از طریق راه پاکوب ادامه داده تا به جاده اصلی وارد شود.

منابع:

سیری در ایران

 

تیشینه