«توسکستان» یکی از زیبا‌ترین مناطق جنگلی ایران

«توسکستان» یکی از زیبا‌ترین مناطق جنگلی ایران ناصر بهزادفر- جنگل توسکستان در جنوب شرق گرگان قرار دارد. این جنگل نام خود را از روستای توسکستان گرفته است و در دامنه‌های شمال شرق البرز یکی از زیبا‌ترین مناطق جنگلی ایران را به وجود آورده است. یکی از زیبا‌ترین جاده‌های جنگلی ایران در این جنگل قرار دارد […]

«توسکستان» یکی از زیبا‌ترین مناطق جنگلی ایران

ناصر بهزادفر- جنگل توسکستان در جنوب شرق گرگان قرار دارد.

این جنگل نام خود را از روستای توسکستان گرفته است و در دامنه‌های شمال شرق البرز یکی از زیبا‌ترین مناطق جنگلی ایران را به وجود آورده است. یکی از زیبا‌ترین جاده‌های جنگلی ایران در این جنگل قرار دارد و جاذبه‌هایی همچون گرمابدشت و آبشار توسکستان را در خود جای داده است.

بلوط و ممرز و انواع درختان بته‌های جنگلی از توسکا گرفته تا اورس و انواع بلوط و سرخدار از درختان زیبای این منطقه هستند.

اگرچه در فصل بهار جنگل توسکستان از زیبایی‌ها و جلوه‌های کم‌نظیری برخوردار است و هوای خنک منطقه ما را از فکر سفر در زمستان باز می‌دارد، اما انبوه درختان، برگریزان خزان و هزار رنگ افسون شده توسکستان، پاییز را به بهترین فصل برای سفر به این منطقه بدل‌ کرده است.

مسیر دسترسی

جنگل توسکستان گرگان حدود ۱۳ کیلومتر تا گرگان فاصله دارد. از تهران وارد جاده هراز یا فیروزکوه شوید و بعد از عبور از ساری و بهشهر به گرگان برسید، وارد جاده مشهد شوید، حدود ۱۳ کیلومتر بعد از گرگان، در سمت راست تابلوی جاده فرعی جنگل توسکستان را می‌بینید. پس از حدود ۱۵ کیلومتر رانندگی به روستای «توسکستان» یا ابتدای جنگل می‌رسید.

در انتهای جاده توسکستان و بعد از دشت گرمابدشت به روستای چارباغ می‌رسیم.

از مشهد هم باید وارد جاده آسیایی شده و بعد از جنگل گلستان و در ۱۳ کیلومتری گرگان به سمت چپ بپیچید. مسیر زیبای شاهرود گرگان نیز از مسیر توسکستان می‌گذرد.

منبع:

کجارو

 

سون تارا