جنگل «میرآباد» تنوعی از گیاهان و جانوران در کنار زیبایی طبیعی

جنگل «میرآباد» تنوعی از گیاهان و جانوران در کنار زیبایی طبیعی ناصر بهزادفر- جنگل میرآباد در غرب شهرستان اشنویه و در استان آذربایجان‌غربی در مجاورت رودخانه گادر واقع شده است. مساحت این جنگل در حدود ۹۰ هکتار و به صورت جنگل نیمه انبوه شامل درختان زالزالک، سیب وحشی، گلابی وحشی، آلو، نسترن و… می‌باشد . […]

جنگل «میرآباد» تنوعی از گیاهان و جانوران در کنار زیبایی طبیعی

ناصر بهزادفر- جنگل میرآباد در غرب شهرستان اشنویه و در استان آذربایجان‌غربی در مجاورت رودخانه گادر واقع شده است.

مساحت این جنگل در حدود ۹۰ هکتار و به صورت جنگل نیمه انبوه شامل درختان زالزالک، سیب وحشی، گلابی وحشی، آلو، نسترن و… می‌باشد .

جنگل میرآباد بخشی از منطقه حفاظت شده جنگلی میرآباد است. این منطقه جزو اقلیم‌های سرد تا بسیار سرد کوهستانی و دارای بارندگی با میانگین بیش از ۱۰۰۰ میلیمتر و دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های خنک می‌باشد. میانگین رطوبت نسبی سالانه ۵۰٫۵ درصد می‌باشد. این منطقه استپی خشک با تابستان گرم و زمستان سرد(معتدل کوهستانی) است.

منطقه حفاظت شده جنگلی میرآباد سردشت دارای تنوع قابل توجهی از حیات‌وحش است. گونه سنجاب ایرانی از جمعیت قابل توجهی برخوردار است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، مهم‌ترین گونه‌های حیات وحش این منطقه شامل گربه جنگلی، خرس قهوه‌ای، سنجاب ایرانی، انواع پرندگان شکاری، سمندر کردستانی و … می‌باشد که جذابیت خاصی را به منطقه داده است.

مسیر دسترسی

برای بازدید از جنگل‌های روستای میراوه باید از جاده اشنویه – پیرانشهر اقدام کرد. بعداز عبور از پل موسوم به «پل‌ پوش‌آباد» در سمت راست، جاده خاکی قرار دارد که به طرف روستای هق و سپس به میراوه منتهی می‌شود.

منابع:

 

سیری در ایران، سایت اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی، توریسم تراول