دماغه «کلبه‌هور» منطقه‌ای کم‌ نظیر از جزیره کیش

دماغه «کلبه‌هور» منطقه‌ای کم‌ نظیر از جزیره کیش ناصر بهزادفر- دماغه کلبه هور در غربی‌‌ترین نقطه جزیره کیش قراردارد. این نقطه از قدیم کلبه هور نامیده می‌شده است. بستر این دماغه صخره‌ای می‌باشد و آبزیان بسیاری همچون هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف‌ها و لاک‌پشت‌ها در این منطقه بسیار دیده می‌شوند. از این‌رو بسیاری از افراد […]

دماغه «کلبه‌هور» منطقه‌ای کم‌ نظیر از جزیره کیش

ناصر بهزادفر- دماغه کلبه هور در غربی‌‌ترین نقطه جزیره کیش قراردارد.

این نقطه از قدیم کلبه هور نامیده می‌شده است. بستر این دماغه صخره‌ای می‌باشد و آبزیان بسیاری همچون هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف‌ها و لاک‌پشت‌ها در این منطقه بسیار دیده می‌شوند. از اینرو بسیاری از افراد که علاقه‌مند ماهیگیری هستند در روزهایی که وزش باد کم است به این منطقه برای ماهیگیری می‌آیند.

همچنین این منطقه برای غواصان نیز جذابیت دارد. در ساحل جنوبی آن غاری کوچک به طول ۵ متر وجود داشته که عبور از آن به هنگام مد کامل بسیار لذت‌بخش خواهد بود. عمق سایت غواصی کلبه هور از شمال به جنوب بیش‌تر شده و تا ۸ متر نیز ادامه دارد.

کلبه هور به‌دلیل تصفیه طبیعی آب شور به آب شیرین به یکی از دیدنی‌‌ترین مناطق جزیره کیش تبدیل شده است. در این مکان آب شوری که باد از اعماق دریا به سطح می‌آورد، توسط نور خورشید به آب شیرین تبدیل شده و قابل شرب می‌شود

جذابیت دماغه کلبه هور بیش‌تر به خاطر طبیعت وحشی این منطقه است که در اکثر مواقع سال برخورد موج‌های بزرگ با صخره‌های سنگی بسیار هیجان‌برانگیز است. به ویژه در این دماغه حفره‌هایی وجود دارد که در موقع برخورد موج‌ها از میان این شکاف‌ها آب به بالا فوران می‌کند.

صدای امواج و سکوت منطقه و در شب آسمان زیبای بالای دریا این منطقه را برای بازدیدکنندگان به یادماندنی کرده است.

برای بازدید این منطقه بهترین زمان عصر می‌باشد.

مسیر دسترسی

کیش، جاده جهان، قبل از میدان غروب، منطقه کلبه هور

منبع: سیری در ایران