«دره دارانداش» جلوه زیبای دالان‌های زنور

«دره دارانداش» جلوه زیبای دالان‌های زنور ناصربهزادفر-دره دارانداش در ۲۴ کیلومتری شمال شرقی زنوز واقع در استان آذربایجان شرقی می‌باشد. دره دارانداش در نزدیکی روستای دارانداش قرار گرفته است. شهرت این دره به خاطر وجود دالان‌های آب رو زیبایی می‌باشد که در مسیر رودخانه در اثر فرسایش به وجود آمده است. این دره در دامنه‌های […]

«دره دارانداش» جلوه زیبای دالان‌های زنور

ناصربهزادفر-دره دارانداش در ۲۴ کیلومتری شمال شرقی زنوز واقع در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

دره دارانداش در نزدیکی روستای دارانداش قرار گرفته است.

شهرت این دره به خاطر وجود دالان‌های آب رو زیبایی می‌باشد که در مسیر رودخانه در اثر فرسایش به وجود آمده است. این دره در دامنه‌های جنوب‌شرقی ارتفاعات کیامکی و در دامنه کوه زیدر قرار دارد.

 این منطقه دارای طبیعتی زیبا و آب و هوایی مطبوع است. این منطقه موقعیتی عالی و کم نظیر دارد و چشم‌انداز‌های آن در تمامی فصول سال زیبایی خاصی دارند.

ترکیب زیبای رودخانه در میان کوهستان تابلویی بی‌نظیر از طبیعت زنوز ایجاد کرده است که بس تماشایی است.

بهترین زمان دیدار از این دره انتهای فصل بهار و تابستان است.

داشتن تجهیزات از جمله طناب و نردبان و همچنین راهنمای آشنا به سنگ‌نوردی نیز ضروری است.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به این منطقه بایستی از مسیر ارتباطی تبریز به مرند وارد مسیر شهرستان زنوز شد و سپس از روستاهای زنوزاق و دارانداش گذر کرد.

پس از عبور از روستای دارانداش وارد دره رودخانه شده که در حدود دو ساعت به طول می‌انجامد و بعد از آن در مسیر عکس حرکت آب حرکت کرده و پس از ۲۰دقیقه به دالان‌های سنگی می‌رسیم که طی این مسیر با کمک نردبان وطناب البته در دو یا ۳ منطقه، حدوداً یک ساعت‌ونیم زمان می‌برد بعد از عبور از این منطقه به قسمت‌های بالا دست رودخانه رسیده و از آنجا به جاده برمی‌گردیم..

منابع

seeiran.ir

hamgardi.com

تریپ یار

 

پرواز ایران