جنگل «راش» جلوه‌ای تماشایی از طبیعت سوادکوه

جنگل «راش» جلوه‌ای تماشایی از طبیعت سوادکوه ناصر بهزادفر- جنگل راش(مرسی‌سی)  در جنوب شرقی سوادکوه و در استان مازندران قرار دارد. جنگل راش در اطراف روستای سنگده قرار دارد. در این روستا یکی از منحصربه‌فرد‌‌ترین جنگل‌های ایران انتظارمان را می‌کشد که با سایه‌سار درختان سر به فلک کشیده‌‌اش به استقبالمان می‌آید و ما را راهی […]

جنگل «راش» جلوه‌ای تماشایی از طبیعت سوادکوه

ناصر بهزادفر- جنگل راش(مرسی‌سی)  در جنوب شرقی سوادکوه و در استان مازندران قرار دارد.

جنگل راش در اطراف روستای سنگده قرار دارد. در این روستا یکی از منحصربه‌فرد‌‌ترین جنگل‌های ایران انتظارمان را می‌کشد که با سایه‌سار درختان سر به فلک کشیده‌‌اش به استقبالمان می‌آید و ما را راهی دنیایی بهشتی می‌کند.

این جنگل یکی از شاخص‌‌‌ترین منابع درخت راش می‌باشد که در مناطق کم ارتفاع شمال کشور بسیار نادر و کمیاب است.

جنگل راش در سایه‌سار قله خرونرو قرار دارد و یکی از زیبا‌‌ترین و ارزشمند‌‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران را در خود جای داده است.

با ورود به جنگل درختان سر به فلک کشیده، ما را مسحور زیبایی خود خواهند کرد. قدم زدن در میان این جنگل به منزله گذر از مسیری رویایی است که برای لحظاتی، آرامش را به ارمغان می‌آورد.

با پیشروی در جنگل صدای ریزش آب به گوش می‌رسد که حکایت از نزدیک شدن به آبشار دارد. آبشار زیبای اوبن در دل جنگل راش خودنمایی می‌کند و بر زیبایی آن می‌افزاید. این آبشار از چشمه‌های طبیعی بالا دست خود سرچشمه می‌گیرد و پس از سرازیر شدن در میان جنگل به رود تجن می‌ریزد.

سراسر جنگل راش را درختان کهن پوشانده‌اند که از جمله آنها می‌توان به افرا، سردار یا سرخدار، ملج، توسکا و راش اشاره نمود.

بهترین زمان برای بازدید از جنگل راش، اواسط بهار تا اوایل زمستان است.

در بهار جنگل با پوشش سرسبز بسیار زیبا به نظر می‌رسد و در فصل پاییز، جنگل راش به سبب رنگارنگی برگ‌هایش جلوه‌ای نماشایی می‌یابد.

مسیر دسترسی

در جاده فیروزکوه بین شهرک صنعتی شورمست و پل سفید یک خروجی وجود دارد که شما را به لمرز و سپس به فلورد می‌رساند. مسیر را ادامه دهید تا به وزملا و درزیکلا و در نهایت به روستای سنگده برساند. از روستای سنگده جاده‌ای خاکی وجود دارد که شما را به ابتدای جنگل می‌رساند.

 

منبع: سایت کارناوال