ساحل سرخ، نمایی زیبا از جزیره رنگارنگ هرمز

ساحل سرخ، نمایی زیبا از جزیره رنگارنگ هرمز ناصربهزادفر-ساحل سرخ بخشی از ساحل جزیره هرمز در استان هرمزگان است. ساحلی به رنگ سرخ که رنگش را به آب دریا نیز قرض داده و به خوبی با آن تلفیق شده است. جزیره هرمز به دلیل وجود مواد معدنی دارای خاک‌هایی به رنگ‌های متفاوت و به ویژه […]

ساحل سرخ، نمایی زیبا از جزیره رنگارنگ هرمز

ناصربهزادفر-ساحل سرخ بخشی از ساحل جزیره هرمز در استان هرمزگان است.

ساحلی به رنگ سرخ که رنگش را به آب دریا نیز قرض داده و به خوبی با آن تلفیق شده است.

جزیره هرمز به دلیل وجود مواد معدنی دارای خاک‌هایی به رنگ‌های متفاوت و به ویژه سرخ است که جلوه‌ای تازه را به نمایش می‌گذارد.

در جزیره کوچک هرمز آنچه که بیش از همه در ذهن ماندگار می‌شود، ساحلی است که به ما این امکان را می‌دهد تا در کنار آب‌های خلیج‌فارس بنشینیم و از تماشای موج‌هایی به رنگ سرخ لذت ببریم.

این قسمت از جزیره تن‌پوشی از خاک سرخ بر تن کرده و در اثر تلاقی با آب دریا، آن را نیز به رنگ خود درآورده است. خاک سرخ با امواج دریا به این طرف و آن طرف می‌رود و بر زیبایی ساحل می‌افزاید.

تمام رنگ این ساحل زیبا از وجود یک عنصر ناشی می‌شود؛ اکسید آهن عنصری است که در ۷۰ درصد خاک سرخ این منطقه وجود دارد و رنگ آن را به این صورت درآورده است.

می توان از خاک ساحلی چشید و طعم آن را مزه کرد. این خاک در میان مردم محلی به «گِلک» شهرت دارد و در غذاهای محلی این منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 جدای از این تابلوی بی‌نظیر، جزیره هرمز رنگ‌های دیگری را نیز در خود جای داده است. خاک‌های طلایی، نقره‌ای و سپید که به خودی خود جلوه‌ای خاص دارند و در ترکیب با آب باران یا دریا تماشایی تر از همیشه جلوه می‌کنند،

پس بهترین زمان برای بازدید از این ساحل سرخ پاییز و زمستان است.

راه دسترسی

 

برای رسیدن به جزیره هرمز می‌توانیم راهی بندرعباس یا قشم شویم و از آنجا با قایق به هرمز برسیم