کویر مصر اصفهان، پهنه‌ای وسیع از سکوت و آرامش در قلب ایران

ناصربهزادفر-کویر مصر در ۴۵ کیلومتری شرق شهرستان جندق و در ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان خور در استان اصفهان قرار دارد. پوشش گیاهی مصر گیاهان معمول کویر است که از میان آنها می‌توان به درتچه‌های گز و تاق، نخل‌ها، رمنه، قیچ، انواع گون، ترخ، اسفند، نسی و… اشاره کرد.  در فصل گرما و در شب انواع […]

ناصربهزادفر-کویر مصر در ۴۵ کیلومتری شرق شهرستان جندق و در ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان خور در استان اصفهان قرار دارد.

پوشش گیاهی مصر گیاهان معمول کویر است که از میان آنها می‌توان به درتچه‌های گز و تاق، نخل‌ها، رمنه، قیچ، انواع گون، ترخ، اسفند، نسی و… اشاره کرد.

 در فصل گرما و در شب انواع جانوران دوپای کوچک و کانگرویی دیده می‌شوند. همچنین گربه شنی، روباه شنی، خرگوش و کارال و… نیز در این منطقه وجود دارند.

کویر مصر در قسمت جنوبی کویر بزرگ ایران قرار دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوایی گرم و خشک است. در فصول گرم سال هوا به شدت گرم می‌شود و در فصول سرد آب و هوا معتدل می‌باشد. روز‌‌‌ها هوای کویر گرم و تابش آفتاب شدید است اما در شب‌ها با کاهش درجه ی چشم گیر هوایی سرد بر منطقه حاکم می‌گردد.

کویر مصر پهنه‌ای وسیع از سکوت و آرامش در قلب ایران است که روز‌‌‌ها با آفتاب سوزان هم‌‌‌‌دم و شب‌ها به آسمان نیلگون و پرستاره‌‌اش تجدید پیمان می‌کند.

 بهترین زمان برای سفر به کویر اوایل پاییز تا اواسط زمستان است. چرا که در این زمان هوا معتدل می‌باشد.

در فصول سرد و کاهش دما در سایر مناطق، کویر آب و هوایی معتدل پیدا می‌کند. اما فراموش نکنید که در شب کاهش دما بسیار چشم گیر است.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به این منطقه می‌توانیم ازمسیر تهران به سمنان و دامغان رفته و بعد به طرف جنوب و از جاده معلمان به سمت جندق و روستای مصر و فرحزاد برویم. از اصفهان نیز به سمت نائین و بعد روستای جندق و بعد مصر می‌توان رفت.

 

منبع: کارناوال