جزایر ناز، چشم‌اندازی از طبیعت زیبای خلیج‌فارس

جزایر ناز، چشم‌اندازی از طبیعت زیبای خلیج‌فارس ناصر بهزادفر- جزایر ناز، نام مجموعه جزایری است که در حدود ۲۲ کیلومتری جنوب غرب قشم قرار دارد. مساحت کلی این جزایر در حدود ۳ هکتار وسعت دارد. اطراف این جزایر با دیواره‌هایی ۵ تا ۱۰ متری پوشیده شده است. این پدیده حیرت‌انگیز تنها نقطه خلیج‌فارس می‌باشد که […]

جزایر ناز، چشم‌اندازی از طبیعت زیبای خلیج‌فارس

ناصر بهزادفر- جزایر ناز، نام مجموعه جزایری است که در حدود ۲۲ کیلومتری جنوب غرب قشم قرار دارد.

مساحت کلی این جزایر در حدود ۳ هکتار وسعت دارد.

اطراف این جزایر با دیواره‌هایی ۵ تا ۱۰ متری پوشیده شده است. این پدیده حیرت‌انگیز تنها نقطه خلیج‌فارس می‌باشد که این امکان را به گردشگران می‌دهد تا بدون وارد شدن به آب، در فاصله یک کیلومتری ساحل قرار گیرند زیرا در هنگام جزر، سطح آب پایین می‌آید و قطعه‌ای خشکی، به صورت مسیری سحرآمیز به سوی جزیره ناز، نمایان می‌شود. این مسیر خیس و هموار گردشگران مشتاق را به سوی خود می‌خواند تا زیبایی‌هایش را به آنها ارایه کند.

در مدت کوتاهی که این مسیر، بیرون از آب قرار دارد، علاقه‌مندان فراوانی با پیاده‌روی خود را به این جزیره مسطح می‌رسانند تا از چشم‌انداز خلیج‌فارس که دورتا دورشان را احاطه کرده است، لذت ببرند. حتی وقتی که سطح آب در حال بالا آمدن است، چشم از جذابیت‌های طبیعی این جزایر برنمی‌دارند و تا جزر بعدی صبر خواهند کرد تا بتوانند به خشکی باز گردند.

آرامش و زیبایی جزایر ناز از یک سو و وجود صدف‌ها و مرجان‌هایی که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و متنوع در اطراف این جزایر دیده می‌شوند، روحی تازه به چشم‌انداز این محدوده می‌بخشند.

جزر آب دریا در جزایر ناز، شرایط ویژه‌ای برای حرکت با پای پیاده و یا خودرو مهمانانی که با اشتیاق برای تماشای جاذبه‌های جزیره قشم به این منطقه سفر کرده‌اند، فراهم می‌کند.

با بالا آمدن آب دریا و ایجاد شرایط مد، مهمانان جزایر ناز خود را در پهنه‌ای از آب دریا بدون وجود جاده‌ای برای خروج از آن گرفتار می‌بینند که بدون نگرانی از این شرایط تا جزر مجدد آب به تماشای قسمت‌های مختلف جزایر ناز و همه زیبایی‌هایی که در آن است، می‌نشینند.

شماری از مردم نیز از کنار جاده ساحل جنوبی در یک کیلومتری جزایر ناز از ویژگی‌های زیبای این سایت و گردشگرانی که با خودرو در میان آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار دارند، عکس و فیلم تهیه می‌کنند.

 مسیر دسترسی

از بندرعباس با استفاده از خطوط منظم قایقرانی و کشتیرانی می‌توان به جزیره قشم دسترسی پیدا کرد، از قشم نیز به جزایر ناز حرکت خواهیم کرد.

منابع:

کارناوال

 

 تابناک