فراخوان های برگزیده

Arrow
Arrow
PlayPause
ArrowArrow
Slider

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر

هیچ کمبودی برای حمل کالا در دریای خزر نداریم

گروه راه‌وشهر‌سازی -مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر، گفت: با ظرفیت کامل آماده حمل انواع کالاهای صادراتی و وارداتی در منطقه دریای خزر هستیم و کمبودی در این زمینه نداریم. داوود تفتی؛ افزود: کشتیرانی دریایی خزر با توان حمل ۲۰۰ هزار تُن انواع کالا و همچنین در اختیار داشتن شش هزار TEU کانتینر معمولی، یخچالی و تهویه دار با ظرفیت و آمادگی کامل حمل انواع کالاهای صادراتی و وارداتی در منطقه دریای خزر را انجام می‌دهد. وی با تأکید بر اینکه این شرکت کشتیرانی طی قراردادی عملیاتی با سازمان توسعه تجارت ایران موظف به انجام شش فقره سفر دریایی و حمل کالای کانتینری در دریای خزر شده است، افزود: براساس این قرارداد، کشتیرانی دریای خزر طی برنامه‌ای منظم و علاوه بر فعالیت معمول خود در جهت تسهیل هر چه بیشتر امر صادرات و واردات کشور، شش سفر ماهیانه را از بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر به بنادر روسی ماخاچ کالا و آستاراخان و همچنین بندر آکتائو قزاقستان صورت خواهد داد. وی ضمن تأکید بر اینکه کشتیرانی دریای خزر در جهت حمل انواع کالا هیچ نوع محدودیتی ندارد به در اختیار داشتن ۲۰۰ TEU کانتینر یخچالی آماده به خدمت مستقر در بنادر آستارا، انزلی و امیرآباد اشاره کرد و گفت: کشتیرانی دریای خزر مُبدع و آغازگر حمل‌ونقل کانتینری در دریای خزر بوده و در همین راستا به جز کانتینرهای معمولی و یخچالی، کانتینرهای تهویه دار را برای حمل بهینه انواع صیفی جات و محصولات کشاورزی نیز در ناوگان خود فعال نموده است. کاپیتان تفتی؛ در همین رابطه اضافه کرد: کشتیرانی دریای خزر به عنوان عضوی از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در زمینه تأمین انواع کانتینر، پشتیبانی همه جانبه این گروه را با خود دارد و در صورت نیاز هر تعداد کانتینر که لازم باشد به سرعت در اختیار صاحبان کالا قرار می‌دهد. وی با رد برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه کشتیرانی دریای خزر کشتی تمام کانتینری در اختیار ندارد تصریح کرد: از ۲۳ فروند شناور تملیکی کشتیرانی دریای خزر ۱۵ فروند شناور قادر هستند به صورت تمام کانتینری فعالیت کنند، همچنین دیگر شناور‌ها نیز به‌روزرسانی شده‌اند و آن‌‌ها نیز توان حمل کانتینر در انواع معمولی و یخچالی را دارا هستند. تفتی؛ ادامه داد: این شناور‌ها از ۵۶ تا ۲۰۰ TEU توان حمل کانتینر را دارند و با افزودن پلاگ‌های برق، تقویت ژنراتور‌ها و بعضاً استفاده از ژنراتورهای پرتابل می‌توانند کانتینرهای یخچالی و تهویه‌دار را نیز به راحتی حمل کنند. وی بازار حمل‌ونقل دریایی دریای خزر را بازاری رقابتی توصیف کرد و گفت: به‌واسطه ظرفیت‌‌ها و مدیریت بهره‌ور موفق شده‌ایم که در این رقابت بهترین قیمت‌ها را به صاحبان کالا پیشنهاد دهیم. مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، با یادآوری این واقعیت که کشتیرانی دریای خزر آغازگر حمل‌ونقل کانتینری در منطقه دریای خزر بوده است، تصریح کرد: آمارهای سازمان بنادر و دریانوردی مبین این واقعیت است که با تلاش‌های صورت گرفته میزان حمل کالا در دریای خزر نسبت به سال قبل شاهد رشد ۱۵۰ درصدی بوده است. کاپیتان تفتی؛ در پایان اظهارات خود با بیان اینکه برای کشتیرانی دریای خزر هیچ مانعی جهت خدمت‌رسانی به صاحبان ایرانی کالا وجود ندارد، تأکید کرد: پس از توسعه حمل‌ونقل کانتینری در دریای خزر هم‌اکنون برای حل معضل عبور از ولگا در شش ماهه دوم سال در حال رایزنی با راه‌آهن روسیه برای حمل کانتینرهای ایرانی از طریق بندر ماخاچ کالا به مقاصد صادراتی از طریق ریل به صورت حمل‌ونقل ترکیبی و بی‌نیاز شدن از مسیر ولگا هستیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد