بورس تهران پلمپ شد، نشد!

گروه بانک، بیمه، بورس- در آغازین ساعات روز پنجشنبه‌ای که گذشت خبری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که باعث ایجاد شوک عظیمی شد. شهرداری تهران ساعت یک بامداد پنجشنبه هفته‌ای که گذشت، با حضور برخی مقامات شهرداری منطقه۲ نسبت به پلمپ ساختمان بورس تهران اقدام کرد. تصاویر گویای پلمپ ساختمان بورس تهران بود. بازاری که […]

گروه بانک، بیمه، بورس- در آغازین ساعات روز پنجشنبه‌ای که گذشت خبری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که باعث ایجاد شوک عظیمی شد. شهرداری تهران ساعت یک بامداد پنجشنبه هفته‌ای که گذشت، با حضور برخی مقامات شهرداری منطقه۲ نسبت به پلمپ ساختمان بورس تهران اقدام کرد. تصاویر گویای پلمپ ساختمان بورس تهران بود. بازاری که این روز‌ها اصلاً حال و روز خوشی ندارد و پلمپ آن می‌توانست میخ بر تابوت بازارسرمایه تلقی شود. اما ساعتی از این رخداد نگذشته بود که اعلام شد، مشکل از بدهی شرکت بورس به شهرداری تهران بوده است. در واقع درب پارکینگ ساختمان شرکت بورس تهران به دلیل بدهی هزار میلیاردی این شرکت به شهرداری پلمپ شده است. در همین رابطه، مطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، در صفحه توئیتر خود اعلام کرده است که «درب پارکینگ مدیران بورس به دلیل بدهی هزار میلیاردی به شهرداری تهران به صورت موقت پلمپ شده. درب ورودی تالار عمومی روبه مردم باز است. این عوارض قانونی است و شهرداری درباره حق مردم و اموال بیت‌المال با کسی تعارف ندارد.»

فقط درب پارکینگ پلمپ است

بر این اساس مجموعه روابط‌عمومی شرکت بورس نیز اعلام کردند که «فقط درب پارکینگ به دلیل برخی اختلافات با شهرداری پلمپ شده است. در واقع درب ورودی ساختمان پلمپ نشده و از روز شنبه کارمندان به شرکت خواهند آمد و فعالیت شرکت بورس ادامه خواهد داشت. برای حل این مشکل نیز شرکت بورس در حال مذاکره با شهرداری است.» براساس این گزارش، شهرداری روی یکی از درهای شرکت بورس تهران بنری با این محتوا نصب کرده است که «این محل به استناد قطعی کمیسیون ماده۱۰۰شهرداری تهران به شماره ۹۹۰۶۰۱۳۴ مورخ۹/۹/۱۳۹۹ پلمپ گردیده است. در صورت فک پلمپ برابر ماده ۵۳۴ قانون مجازات اسلامی جرم تلقی می‌گردد و برابر قوانین و مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.»