فراخوان های برگزیده

Arrow
Arrow
PlayPause
ArrowArrow
Slider

 زهره عبادی؛ معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، علل آلودگی هوای تهران را تشریح کرد. وی درخصوص علل آلودگی هوای تهران، گفت: 40 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع ساکن و ثابت و حدود 60 درصد از آلودگی هوای پایتخت هم مربوط به منابع متحرک است. کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پایانه‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری منابع ثابت و وسایل‌نقلیه منابع متحرک آلودگی هوا هستند. به گزارش مناقصه‌مزایده،‌ معاون محیط‌زیست استان تهران، با بیان اینکه شاخص آلودگی هوای تهران (دیروز شنبه 6 آذر) بین 100 تا 150 و برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد، افزود: متأسفانه از ابتدای آبان ماه به علت کاهش دما و وقوع پدیده وارونگی دمایی با این شرایط مواجهیم. عبادی؛ با تأکید بر وجود راه‌حل‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای رفع آلودگی هوا، افزود: دستگاه‌های مسؤول برای حل این معضل باید به تکالیف خود در قانون هوای پاک عمل کنند. به گزارش از فارس، معاون محیط‌زیست انسانی، مهم‌‌‌ترین عامل آلودگی هوای تهران را بارگذاری‌های بیش از حدّ صنعتی و خدماتی در استان تهران دانست و اظهار داشت: این بارگذاری‌ها باعث افزایش نرخ مهاجرت و زیاد شدن منابع متحرک آلودگی در تهران شده است. عبادی؛ با بیان اینکه هم‌اکنون در تهران 70 شهرک و لکه صنعتی مجاز و غیرمجاز داریم، تصریح کرد: توان خودپالایی محیط‌زیست تهران کم شده است و در فصل سرد سال با افزایش تردد خودروها، آلودگی هوا افزایش می‌یابد. سازمان محیط‌زیست با بارگذاری‌های جدید در تهران موافق نیست. معاون محیط‌زیست استان تهران، با اشاره به قانون منع ساخت‌وساز کارخانه‌ها در حریمی به شعاع 120 کیلومتری تهران، گفت: این قانون از سال 86 وجود دارد اما متأسفانه در بسیاری از مواقع نادیده گرفته شده است. عبادی؛ با رد شایعه تعطیلی تهران در یکی، دو روز آینده به علت آلودگی هوا، اظهار داشت: خوشبختانه شاخص آلودگی هوا در حدی نیست که نیاز به تعطیلی اضطراری داشته باشیم، اما اقدامات کنترلی برای جلوگیری از افزایش شاخص آلودگی هوا به اجراء درخواهد آمد. معاون محیط‌زیست انسانی، نوسازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی و از رده خارج کردن خودرو‌‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده و آلاینده را برای حل معضل آلودگی هوا ضروری دانست و تأکید کرد: شهرداری تهران شش هزار دستگاه اتوبوس دارد که بخش‌های زیادی از آن‌‌ها فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد. همچنین از 80 هزار تاکسی تهران بیش از 40 هزار تاکسی فرسوده است. عبادی؛ با اشاره به آیین‌نامه8 قانون هوای پاک، گفت: از ابتدای سال آینده تردد تمام تاکسی‌‌‌ها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سطح شهر تهران ممنوع است. تردد تمام خودروهای کاربراتوری در محدود طرح کاهش آلودگی هم ممنوع خواهد شد. معاون محیط‌زیست استان تهران، با تأکید بر لزوم فراهم شدن مقدمات انجام این تکلیف قانونی توسط شهرداری تهران و پلیس راهور، افزود: امیدواریم تمام دستگاه‌های متولی تکالیف قانونی‌شان را انجام دهند تا وضعیت روبه بهبودی برود. وی در پاسخ به سؤالی درخصوص طرح استفاده از هواکش‌های مصنوعی برای بهبود کیفی هوای پایتخت هم، گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در حال مطالعه روی این طرح است و باید منتظر نتیجه این مطالعات ماند. معاون محیط‌زیست انسانی، با بیان اینکه در مسائل محیط‌زیستی فرهنگ‌سازی بسیار مهم است، افزود: باید تک‌تک مردم در قبال محیط‌زیست خود را مسؤول بدانند باید در حفظ محیط‌زیست به دولت کمک کنند. عبادی؛ به مشکل پسماندسوزی در تهران به ویژه در جنوب غرب تهران هم اشاره و تصریح کرد: در آبان ماه سال‌جاری 300 مورد پسماندسوزی در گشت‌های شبانه محیط‌زیست شناسایی و اطفاء شد. در حالی که در داخل شهر‌‌ها نظارت و جلوگیری از زباله‌سوزی وظیفه شهرداری‌ها، در روستا‌‌ها برعهده دهیاری‌ها و در فاصله بین شهر‌‌ها و روستا‌‌ها این کار برعهده بخشداری‌هاست. از همه این دستگاه‌ها انتظار داریم پای کار بیایند و به وظیفه خود در قبال حفظ محیط‌زیست عمل کنند. معاون محیط‌زیست استان تهران، در پاسخ به این سؤال که آیا مازوت‌سوزی در تهران همچنان انجام می‌شود یا خیر؟، گفت: در تهران به هیچ عنوان مازوت‌سوزی نداریم و حتی مخازن تنها نیروگاهی که امکان مازوت سوزی دارد از 2-3 سال قبل پلمب شده است. به گفته عبادی؛ در بخش صنایع به خصوص در جنوب تهران هم این مسأله به‌طور روزانه کنترل می‌شود و صنایعی که مخازن مازوت داشتند، از حدود دو سال قبل مخازن‌شان پلمب شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد