رئیس کمیسیون حملونقل اتاق ایران، با اشاره به دلیل ممنوعیت ورود کشتیهای ایرانی به بنادر چین، گفت: شناورهای رو-رو ایران را از بنبست همسایگان شمالی خارج میکنند. به گزارشمناقصهمزایده، سیدعلی حسینی؛ اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد حملونقل ایران از مسیر دریا صورت میگیرد، از اینرو توسعه و تجهیز ناوگان دریایی کشور برای پیشرفت حملونقل دریایی […]
رئیس کمیسیون حملونقل اتاق ایران، با اشاره به دلیل ممنوعیت ورود کشتیهای ایرانی به بنادر چین، گفت: شناورهای رو-رو ایران را از بنبست همسایگان شمالی خارج میکنند. به گزارشمناقصهمزایده، سیدعلی حسینی؛ اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد حملونقل ایران از مسیر دریا صورت میگیرد، از اینرو توسعه و تجهیز ناوگان دریایی کشور برای پیشرفت حملونقل دریایی بسیار واجب و حیاتی است. حسینی؛ با بیان اینکه در دنیا اجازه تردد و پهلوگیری به کشتیهایی که محیطزیست را آلوده میکنند، نمیدهد، افزود: سال گذشته به همین دلیل مشکلاتی برای کشتیهای ایرانی در تردد به بنادر چین به وجود آمد و با معطلی روبهرو شدند. وی با تأکید بر اینکه حملونقل دریایی و کشتیرانی ایران باید به دوران اوج خود در دنیا برسد، بیان کرد: باید امکانات داخلی خود را به منظور ساخت کشتیهای بزرگ توسعه ببخشیم تا بتوانیم در داخل کشور شناورهای جدید بسازیم و در عین حال شرایط مناسب را برای خرید کشتیهای مدرن فراهم کنیم. حسینی؛ افزود: باید شناورهای جدید، مدرن و پیشرفته جایگزین کشتیهای ایرانی که از طول عمر بالا برخوردار هستند، شوند تا بتوانیم به جایگاه قبلی ایران در صنعت کشتیرانی و نیز حملونقل دریایی دنیا نزدیک شویم. وی با بیان اینکه در رابطه با دریای خزر باید رویهای که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مدنظر قرار گرفته است، ادامه پیدا کند، عنوان کرد: فعالیت کشتیهای رو-رو در دریای خزر مسأله بسیار مهمی است که خوشبختانه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مورد توجه قرار گرفته است و باید با کمک هرچه بیشتر بخشخصوصی نسبت به گذشته، فعالتر شود. رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق ایران، با اشاره به اینکه شناورهای رو-رو، موضوع پیچیدهای است که به سه بخش جادهای، ریلی و دریایی مربوط میشود، گفت: در حوزه شناورهای رو-رو باید به مقوله توسعه پسکرانه بنادر توجه کنیم چرا که این امر صرفاً مسأله دریایی نیست. حسینی؛ با اشاره به اینکه حملونقل دریایی ایران طی دو سال آینده حداقل باید هشت فروند شناور رو-رو در دریای خزر داشته باشد، اظهار داشت: اگر قصد داریم نقش قابل توجهی در بازار حملونقل دریایی منطقه ایفاء کنیم، امنیت جابهجایی کالا را ارتقاء بخشیم و از بنبست کشورهای همسایه در شمال ایران خارج شویم، ضرروت دارد شناورهای رو-رو را فعال کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.