احراز هویت شرط ثبت اگهی فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، طی نامه‌ای خطاب به رؤسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت صمت، بر این اساس با توجه به تأثیرگذاری درج آگهی‌های غیرواقعی خودرو و قیمت‌سازی‌های صوری بر اذهان عمومی […]

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، طی نامه‌ای خطاب به رؤسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت صمت، بر این اساس با توجه به تأثیرگذاری درج آگهی‌های غیرواقعی خودرو و قیمتسازی‌های صوری بر اذهان عمومی و ایجاد فضای تشتت و نگرانی عمومی از گران‌فروشی، سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند بر روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب سایت و نرم‌افزار موبایل، شش قابلیت مهم را ایجاد نمایند. بر این اساس امکان احراز هویت آگهی‌دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب‌وکاری آگهی‌دهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزاBADGE، اطلاع‌رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب‌سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی‌های منتشر شده توسط یک آگهی‌دهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهی‌های خودرو این قابلیت‌‌ها خواهند بود که باید توسط سکوهای درج آگهی خودرو اجرایی شوند. در این ابلاغیه تأکید شده است که مرکز امور اصناف و بازرگانان(وزارت صمت) ضمن پیگیری اجرای الزامات فوق توسط سکوهای درج آگهی خودرو در مهلت‌های تعیین شده، عملکرد سکو‌ها را ارزیابی و به صورت مداوم گزارش دهد. همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی(وزارت صمت) نحوه عملکرد سکو‌ها درخصوص مفاد این ابلاغیه را در رتبه‌بندی کسب‌وکار الکترونیکی لحاظ خواهد نمود. بدیهی است؛ در صورت تخلف از الزامات فوق برابر قوانین و مقررات، دادستانی کل کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.