علت حذف برخی آپشن‌ها از روی خودرو‌ها چیست؟

مدیرعامل ساپکو، با اشاره به قطعاتی که روی هر خودرو به کار می‌رود، گفت: زمانی که متقاضی خودرویی را ثبت‌نام می‌کند و می‌داند که کدام قطعات روی خودرو نصب می‌شود، همان قطعات را موظف هستیم روی خودرو قرار و به مشتری تحویل دهیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، عادل پیرمحمدی؛ گفت: به‌طور مثال خودرویی که با […]

مدیرعامل ساپکو، با اشاره به قطعاتی که روی هر خودرو به کار می‌رود، گفت: زمانی که متقاضی خودرویی را ثبت‌نام می‌کند و می‌داند که کدام قطعات روی خودرو نصب می‌شود، همان قطعات را موظف هستیم روی خودرو قرار و به مشتری تحویل دهیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، عادل پیرمحمدی؛ گفت: به‌طور مثال خودرویی که با کالای مالتی مدیا یا رادیو پخش یا سنسور‌های مشخص تحویل داده شده است، موظف هستیم با همان امکانات خودرو را تحویل دهیم. وی بیان داشت: توانایی ساخت داخل در تمام قطعات وجود دارد، اما در برخی از آن‌‌ها مشکل تأمین مواداولیه داریم که مربوط به خودروساز نیست. مواداولیه را سایر صنایع باید تولید کنند و در اختیار قطعه‌ساز قرار دهند تا به دست خودروساز برسد. پیرمحمدی؛ گفت: برخی مواداولیه از خارج کشور وارد می‌شود، به‌طور مثال برخی از مواد آلیاژی، فولادی، مواد گرانبها که در کاتالیست به کار می‌رود، مواد پلیمری و… را در داخل تولید نمی‌کنیم و بایستی که سایر صنایع به فکر داخلی‌سازی آن باشند. مدیرعامل ساپکو، تشریح کرد: حدود ۳۵ درصد واردات قطعات مربوط به مواداولیه است؛ دومین مشکل قطعه‌سازان، مربوط به قطعات الکترونیکی می‌شود، در صنعت الکترونیکی یک عزم جدی نیاز است. قطعات الکترونیک نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم است. به گفته این مقام مسؤول؛ آینده برای صنعت الکترونیک بوده و اکنون حدود ۳۰ درصد واردات مربوط به قطعات الکترونیکی است. این مقام مسؤول؛ گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک تجربیاتی که در صنعت وجود دارد، انواع نرم‌افزار‌‌ها را ساخت داخل کرده‌اند. تنها نکته بحث سخت‌افزار است که باید از آن پشتیبانی شود. ۳۵ درصد مابقی قطعات ساخت داخل شده که شامل قطعات‌‌ های‌تک، انواع پلوس‌‌ها و… می‌شود. مدیرعامل ساپکو، گفت: شاید برخی آپشن‌‌ها از روی خودرو‌‌ها حذف شده، به دلیل مسائل قیمتی بوده که به اطلاع خریداران رسیده است. خودرویی که ۲۱۰ میلیون تومان برایمان هزینه دارد، با قیمتگذاری دستوری آن را ۱۴۰ میلیون تومان می‌فروشیم که هیچ کجای دنیا اینگونه نیست. پیرمحمدی؛ با بیان اینکه تمام نهاده‌های تولید اکنون در بورس قیمتگذاری می‌شود، گفت: آلومینیوم سال گذشته ۳۵ هزار تومان قیمت داشت که امسال به ۹۰ هزار تومان رسید. فولاد سال گذشته هشت هزار تومان بود که اکنون آن را ۲۶ هزار تومان می‌خریم. او تشریح کرد: قیمت مواداولیه که در بورس تعیین می‌شود آزاد است. تمام نهاده‌های تولید را قیمت‌گذاری براساس قیمت جهانی انجام می‌دهیم، اما توقع داریم قیمت خودرو ارزان تمام شود.