همکاری‌های ایران و کره‌جنوبی در فن‌آوری نانو توسعه می‌یابد

همکاری‌های ایران و کره‌جنوبی در فن‌آوری نانو توسعه می‌یابد همزمان با حضور اعضای ستاد ویژه توسعه نانو و فن‌آوران ایرانی در نمایشگاه ‌فن‌آوری‌نانو کره‌جنوبی زمینه توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه فن‌آوری نانو فراهم شد. به گزارش مهر به نقل از ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، نمایشگاه ‌فن‌آوری‌نانو […]

همکاری‌های ایران و کره‌جنوبی در فن‌آوری نانو توسعه می‌یابد

همزمان با حضور اعضای ستاد ویژه توسعه نانو و فن‌آوران ایرانی در نمایشگاه ‌فن‌آوری‌نانو کره‌جنوبی زمینه توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه فن‌آوری نانو فراهم شد.

به گزارش مهر به نقل از ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، نمایشگاه ‌فن‌آوری‌نانو کره (Nano Korea ۲۰۱۶) در تیرماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کینتکس کره‌جنوبی برگزار شد. این نمایشگاه رویدادی پیشرو و تخصصی در حوزه فن‌آوری‌نانو است و بازاری جهانی برای تجاری‌سازی، توسعه و تحقیق در حوزه فن‌آوری‌نانو به شمار می‌رود.

ستاد توسعه فن‌آوری‌نانو و چند شرکت فعال در حوزه محصولات مبتنی بر فن‌آوری‌ نانو نیز در راستای معرفی، عرضه و ایجاد بازار محصولات پیشرفته ایرانی و همچنین رصد آخرین تحولات فن‌آوری نانو در این نمایشگاه شرکت‌ کردند. همزمان با این رویداد، ضمن انعقاد دو توافقنامه‌، زمینه توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه فن‌آوری نانو فراهم شد.

در پی دوره‌های متعدد حضور ستاد توسعه فن‌آوری نانو و شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه فن‌آوری نانو کره‌جنوبی و در راستای تقویت تعاملات و همکاری‌های دو کشور در این حوزه، طی مراسمی همزمان با نمایشگاه فن‌آوری‌ نانو کره‌جنوبی NANOKOREA۲۰۱۶ در محل KINTEX (محل برگزاری نمایشگاه و کنفرانس)، توافقنامه همکاری بین ستاد فن‌آوری نانو به نمایندگی دبیر ستاد نانو و اتحادیه تحقیقات نانوفن‌آوری کره‌جنوبی (NTRA) به نمایندگی هی‌گوکلی به امضا رسید.

 هدف از این توافقنامه توسعه همکاری فن‌آورانه بین توسعه‌دهندگان و به‌کارگیرندگان محصولات و فن‌آوری‌های حوزه فن‌آوری نانو از طریق اتحاد استراتژیک بین ستاد فن‌آوری نانو و NTRA عنوان شده است.

از جمله مفاد این توافقنامه همکاری می‌توان به تبادل اطلاعات محصولات و فن‌آوری‌های حوزه فن‌آوری نانو بین دو کشور، شناسایی تأمین‌کنندگان و متقاضیان محصول و فن‌آوری در دو کشور، توسعه همکاری بین تأمین‌کنندگان و همچنین میزبانی مشترک سمینار‌‌ها و کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.

در راستای تقویت تعاملات و همکاری‌های علمی، فن‌آوری و صنعتی میان ایران و کره‌جنوبی در حوزه فن‌آوری نانو، طی مراسمی همزمان با نمایشگاه NANOKOREA۲۰۱۶، توافقنامه همکاری بین ستاد فن‌آوری نانو به نمایندگی دبیر ستاد نانو و انجمن تحقیقات نانوفن‌آوری کره‌جنوبی (KoNTRS) به نمایندگی کی‌بوم‌کیم به امضا رسید.

هدف از این توافقنامه توسعه و ارتقای همکاری در تمامی جنبه‌های علم و فن‌آوری حوزه نانو است. این همکاری‌ها شامل همکاری‌های دوجانبه یا چندجانبه تحقیق و توسعه، برنامه‌ریزی برای کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌هایی برای کاربران نانوفب‌‌ها و آزمایشگاه‌ها خواهد بود.

همچنین شبکه‌سازی، همکاری در توسعه زیرساخت‌ها، توسعه مشترک استاندارد‌‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک نیز در توافقنامه به‌عنوان محورهای همکاری ذکر شده‌اند. به علاوه، تبادل فن‌آوری از طریق فروم‌های تبادل فن‌آوری و شرکت در نمایشگاه‌های فن‌آوری نانو سالانه در دو کشور و همکاری در حوزه آموزش در سطوح مختلف در کنار مباحث مربوط به سیاست‌گذاری علم و فن‌آوری نانو نیز در این توافقنامه مطرح شده است.

تقدیر از دبیر ستاد توسعه فن‌آوری نانو به دلیل تلاش برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فن‌آوری نانو کره‌جنوبی NANOKOREA۲۰۱۶ به پاس فعالیت‌های ستاد فن‌آوری نانو در توسعه همکاری‌های بین‌المللی به خصوص بین دو کشور ایران و کره‌جنوبی، از سعیدسرکار، دبیر ستاد توسعه فن‌آوری نانو تقدیر به عمل آمد و به همین منظور لوح یادبودی توسط هی‌‌گوک‌‌لی، رییس مؤسسه NTRA به ایشان اعطا شد.

 

در نمایشگاه ‌فن‌آوری‌نانو کره (Nano Korea ۲۰۱۶)، در مجموع ۴۲۰ شرکت از ۱۵کشور دنیا مهم‌ترین فن‌آوری‌ها و محصولات کاربردی خود را به منظور خلق دامنه وسیعی از تجارت فن‌آورانه به نمایش گذاشتند.