یک کارشناس تأکید کرد گسترش شبکه حملونقل همگانی در گروی یکپارچهسازی یک کارشناس ارشد راهوترابری، گفت: گسترش حملونقل عمومی مستلزم یکپارچگی این شبکه، جانمایی درست ایستگاههای حملونقل از جمله ایستگاه اتوبوس، مترو و تاکسی و همچنین ایجاد و گسترش مسیرهای دوچرخهسواری است تا شهروندان در امنیت جانی و روانی از این وسایل نقلیه استفاده کنند. […]
یک کارشناس تأکید کرد
گسترش شبکه حملونقل همگانی در گروی یکپارچهسازی
یک کارشناس ارشد راهوترابری، گفت: گسترش حملونقل عمومی مستلزم یکپارچگی این شبکه، جانمایی درست ایستگاههای حملونقل از جمله ایستگاه اتوبوس، مترو و تاکسی و همچنین ایجاد و گسترش مسیرهای دوچرخهسواری است تا شهروندان در امنیت جانی و روانی از این وسایل نقلیه استفاده کنند. به گزارش ایمنا، مجید عموچی؛ اظهار کرد: یکی از مهمترین معیارها برای گسترش استفاده از حملونقل عمومی، نحوه مناسبسازی محیط شهری است بهگونهای که به رفتار شهروندان در راستای تحقق اهداف مدیران و برنامهریزان جهت داده شود؛ به عنوان مثال چنانچه قصد مدیریت یک شهر استفاده بیشتر شهروندان از دوچرخه است، باید علاوه بر ایجاد مسیرهای دوچرخه امنیت و ایمنی دوچرخهسواران را نیز تأمین کند. وی خاطرنشان کرد: درک محیطی شهروندان نسبت به مسائل شهری تأثیر بهسزایی بر رفتار محیطی آنان و همراهی ساکنان شهر با سیاستها و رویکردهای مدیریت شهری دارد. این کارشناس ارشد راهوترابری، افزود: برنامهریزان شهری سراسر دنیا در ابتدا با سنجش نیازهای شهروندان و ضرورتهای زندگی شهری، همچنین نیازها و ویژگیهای بومی هر شهر، به اجماعی درخصوص برنامهها و طرحهای مورد نیاز میرسند و سپس در صدد برمیآیند محیط شهری را برای اجرای این طرحها و برنامهها مهیا کنند. وی تأکید کرد: مناسبسازی محیط شهری تأثیر به سزایی بر همراهی شهروندان با طرحها و برنامهها و جهتدهی به رفتار آنان دارد، بهطور مثال اگر گسترش حملونقل عمومی به واقع مدنظر مدیران یک شهر باشد باید محیط نیز برای آن فراهم شود.
عموچی؛ گفت: گسترش حملونقل عمومی مستلزم یکپارچگی این شبکه، جانمایی درست ایستگاههای حملونقل از جمله ایستگاه اتوبوس، مترو و تاکسی و همچنین ایجاد و گسترش مسیرهای دوچرخهسواری است تا شهروندان در امنیت جانی و روانی از حملونقل شهری استفاده کنند. این کارشناس ارشد راهوترابری، تأکید کرد: متأسفانه امروزه بیشتر فضاهای شهری شهرهای ما به خودروها اختصاص دارد و بیشتر سرمایهگذاریها برای گسترش این فضاها انجام میشود لذا تمایل شهروندان نیز به استفاده از حملونقل عمومی چندان زیاد نیست. وی افزود: سالانه چندین هزار نفر عابر پیاده یا دوچرخهسوار در شهرها جان خود را بر اثر تصادف از دست میدهند که این نشان از ناایمن بودن فضاهای شهری برای شهروندان دارد و بازنگری در قوانین و برنامههای شهری را ضرورت میبخشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.