قسمت هشتم لایحه برنامه ششم توسعه کشور که از سوی اهالی پاستور به وکلای مجلس ارایه شده است، پیش روی شماست به آن توجه فرمایید. خرید خدمات از بخش خصوصی با رعایت ماده ۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ماده ۱۹ ۱- تولیت نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متمرکز […]
قسمت هشتم لایحه برنامه ششم توسعه کشور که از سوی اهالی پاستور به وکلای مجلس ارایه شده است، پیش روی شماست به آن توجه فرمایید.
خرید خدمات از بخش خصوصی با رعایت ماده ۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری
ماده ۱۹
۱- تولیت نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متمرکز میشود و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی موظفند از خط مشی و سیاستهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تأکید بر خرید خدمات از بخش غیردولتی و تضمین آن و واگذاری امور تصدیگری با رعایت ماده ۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، اختیارات هیأت امنا و سطحبندی خدمات تبعیت نمایند.
۲- بهمنظور توسعه کمی و کیفی شبکه اورژانس و ساماندهی و یکپارچهسازی فرماندهی فوریتهای پزشکی کشور، سازمان اورژانس کشور بهعنوان مؤسسه دولتی، وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل منابع، ساختار و نیروی انسانی موجود و براساس اساسنامه مصوب هیأت وزیران ایجاد میشود.
۳- فهرست رسمی داورهای ایران توسط شورای بررسی و تدوین داروهای ایران مستقر در سازمان غذا و دارو تدوین میشود. تجویز داروهای خارج از فهرست یادشده، تخلف محسوب شده و متخلف با توجه بهشدت و ضعف عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن، حسب مورد به مجازاتهای مندرج در تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون سازمان نظام پزشکی مصوب ۱۳۸۳ محکوم میشود. آییننامه اجرایی نحوه استقرار آن در ۶ ماه اول برنامه توسط سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو) تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
ماده ۲۰
۱٫ به وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات اجازه داده میشود بهمنظور کسب سهم مناسب از بازارهای پهنای باند منطقه از طریق دستگاههای وابسته نسبت به مشارکت و سرمایهگذاری در پروژههای فیبر نوری و پروژههای زیرساختی در عرصه فنآوری اطلاعات و ارتباطات و فضایی اقدام نماید.
۲٫ بهمنظور توسعه دولت الکترونیک و حفظ یکپارچگی شبکه ملی اطلاعات و افزایش بهرهوری زیرساختهای ارتباطی کشور، دستگاههای اجرایی و نهادهایی که دارای شبکه ارتباطی مستقل میباشند برای استفاده اختصاصی در قلمرو فعالیتهای داخلی دستگاه مربوط مجاز بوده و برای ارایه خدمات ارتباطی بر بستر شبکه ملی اطلاعات به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به اخذ از وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات میباشند.
۳٫ دستگاههای اجرایی موظفند نسبت به الکترونیکی کردن کلیه فرایندها و خدمات با قابلیت الکترونیکی شدن (موارد استثنا با تأیید سازمان و تکمیل بانکهای اطلاعاتی مربوط، تا پایان سال سوم برنامه اقدام کنند. دستگاههای اجرایی میتوانند بدین منظور از مشارکت بخش خصوصی در قالب اپراتوری خدمات دولت الکترونیک، مدلهای مشارکت بخش خصوصی و عمومی و یا شیوههای نوین دیگر استفاده نمایند.
تعرفه ارایه خدمات دولت الکترونیک باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات برسد.
۴٫ تمامی دستگاههای اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی موظفند در تولید سامانههای الکترونیکی خود، اقلام اطلاعاتی و آمار ثبتی موضوع قانون مرکز آمار ایران موردنیاز برای ایجاد نظام جامع آمارهای ثبتی و شبکه ملی آمار ایران را ایجاد و حداکثر تا پایان سال سوم برنامه امکان بهرهبرداری الکترونیکی و برخط آن را بر بستر شبکه ملی اطلاعات برای مرکز آمار ایران فراهم نمایند. مرکز آمار ایران مکلف است اقلام آمار ثبتی و استانداردهای تولید آن را حداکثر ظرف ۹ ماه برای هر یک از دستگاهها تهیه و به آنها ابلاغ نمایند.
۵-کلیه دستگاههای اجرایی کشور موظفند تا پایان سال دوم برنامه امکان تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلامهای مورد نیاز سایر دستگاههای اجرایی را حسب شرح وظایف آنان در چارچوب قوانین خاص و موضوعی به صورت رایگان فراهم نمایند.
احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استانداردسازی و تبادل اطلاعات بین دستگاهی در قالب آییننامه اجرایی در ۶ ماه اول برنامه توسط سازمان و وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و با همکاری سایر دستگاههای اجرایی ذیربط تدوین و به تصویب هیأت وزیران میرسد.
همچنین وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات موظف است تا سال دوم برنامه تمام زیرساختهای لازم برای تعامل اطلاعاتی بین دستگاههای اجرایی بر بستر شبکه ملی اطلاعات، از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات NIX و با استانداردهای فنی لازم را فراهم کند.
۶-به منظور توسعه دولت الکترونیک و عرضه خدمات الکترونیکی و نیز توسعه و استقرار خزانهداری الکترونیکی و اصالت بخشیدن به اسناد الکترونیکی از جمله اسناد مالی و حذف اسناد کاغذی در هر موردی که به موجب قانون، تنظیم اوراق یا اسناد، صدور یا اعطای مجوز، اخطار و ابلاغ، مبادله وجه، استعلام و مانند آن ضروری باشد. انجام الکترونیکی آن با رعایت مفاد قانون تجارت الکترونیک معتبر بوده و کفایت مینماید.
۷-به منظور مقابله با جعل و ایجاد نظام اطلاعات استنادپذیر الکترونیکی تا پایان سال دوم برنامه کلیه استعلامات هویت اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی، کالا و خدمات؛ داراییهای منقول و غیرمنقول (شامل ملک، وسایل نقلیه، اوراق بهادار) و نشانی مکان محور براساس مفاد نقشه جامع دولت الکترونیک کشور انجام میگیرد.
۸-سازمان با همکاری وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات نسبت به توسعه و تکمیل نظام پایش شاخصهای توسعه کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیک و محتوی الکترونیک و سنجش مستمر شاخصهای مذکور اقدام و با همکاری سازمان و دستگاههای اجرایی، تعهدات لازم برای کاهش حداقل ۵۰ درصد از مراجعان حضوری به دستگاههای اجرایی و دستیابی به حداقل ۳۰ درصد معاملات کالا و خدمات به صورت الکترونیکی را فراهم مینماید. بهطوری که رتبه ایران در سطح جهان در شاخصهای مرتبط حداقل به میزان ۳۰ رتبه در طی برنامه ارتقای یابد.
۹- درمورد شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار موارد زیر میتواند به طریق الکترونیکی به روشی که به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار میرسد، صورت پذیرد.
الف)ارسال گواهینامه حق تقدم خرید سهام جدید از شرکت به صاحبان سهام به جای استفاده از پست سفارشی
ب)انتشار اعلامیههای پذیرهنویسی و دعوتنامههای مجامع عمومی و اطلاعیهها از طرف شرکت به جای انتشار در روزنامههای کثیرالانتشار و جراید
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.