دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران، هفت مشکل شرکت فرودگاه و خدمات ناوبری هوایی ایران را برشمرد و این مشکلات را خروجی عملکرد مدیران کنونی دانست و گفت: هوانوردی ایران نیاز به افرادی عملگرا دارد نه مدیران مصلحتاندیش رزومهدار. به گزارش تیننیوز، ابوالفضل مطیعی؛ این مشکلات را در یادداشتی خطاب به رستم قاسمی وزیر راهوشهرسازی، […]
دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران، هفت مشکل شرکت فرودگاه و خدمات ناوبری هوایی ایران را برشمرد و این مشکلات را خروجی عملکرد مدیران کنونی دانست و گفت: هوانوردی ایران نیاز به افرادی عملگرا دارد نه مدیران مصلحتاندیش رزومهدار. به گزارش تیننیوز، ابوالفضل مطیعی؛ این مشکلات را در یادداشتی خطاب به رستم قاسمی وزیر راهوشهرسازی، عنوان کرد: مدتی از جابهجایی رئیسجمهور و دولت میگذرد ولی هنوز این تغییرات به سرانجام نرسیده است یعنی مدیران ارشد تغییر نکردهاند. دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران، با تأکید بر این که تغییر با جابهجایی فرق دارد، افزود: متأسفانه امروز برای انتصاب مدیران به جای بررسی عملکرد مفید آنان، فقط به رزومه نگاه میکنند در صورتی که هر کارمندی با کمی ارتباط میتواند مسؤول اداره شود و بعد هم مدیر و مدیر کل و عضو هیأت مدیره و مدیرعامل و این بدان معنی است که با ارتباط و بعد هم مصلحتاندیشی، میتوان رزومهای پُروپیمان درست کرد. وی ادامه داد: ولی عملکرد چیز دیگری است و هیچ کس بدون تخصص و تلاش نمیتواند برای خود عملکرد بسازد، باید موجب پیشرفت در امورات شد و یا مشکلات را حل نمود تا بشود به آن گفت عملکرد و مهمترین موردی که برای انتصاب مدیر و مسؤول باید در نظر گرفته شود همین عملکرد است. مطیعی؛ عنوان کرد: با نگاه کمی دقیق به همه بخشهای شرکت فرودگاههای کشور و با مشاهده ایرادات و مشکلات فراوان که گویا لاینحل میباشند به این نتیجه میرسیم که همه مدیران ارشد کنونی شرکت فرودگاهها چه مدیران ستادی و مدیران عملیاتی و هیأت مدیره و راهبرها و مدیرعامل، عملکرد مفیدی ندارند و فقط رزومه دارند یعنی جایی رئیس اداره بودهاند و با نگاهی به آینده و مصلحتاندیشانه مدیر شدهاند و با همان نگاه مدیرکل و…، بدون اینکه عملکرد مفیدی داشته باشند و مشکلی را رفع کرده باشند. وی گفت: جناب وزیر در شرایط کنونی، هوانوردی ایران نیاز به افرادی عملگرا دارد نه مدیران مصلحتاندیش رزومهدار، برای اینکه بدانید خروجی مدیران کنونی چیست کمی از ایرادات شرکت فرودگاهها را به شرح زیر مینویسم:
۱- ظلم چندین ساله فرودگاهها به ناوبری و (ANSP)
۲- کمبود فراوان نیرو در عملیات که در آیندهای نزدیک باید از مستشاران خارجی استفاده کنیم و به عوض، فراوانی نیرو در ستاد!
۳- تقسیمبندی اشتباه همین تعداد کم نیرو؛ طوری که در بعضی فرودگاهها نیرو زیاد و در برخی کم است و در برخی فاجعه. خلاصه میگویم فرودگاهی با چند پرواز در روز، هیچ کنترلری ندارد و مأمورگردان است ولی فرودگاهی بدون پرواز چند کنترلر دارد.
۴- تخصیص ناعادلانه بودجه و توجه به فرودگاه از نظر موضوعات عمرانی؛ فرودگاهی با پروازهای زیاد، برجی قدیمی و خراب دارد ولی فرودگاهی بدون پرواز هر چند وقت یک بار برج جدید افتتاح میکند یا فرودگاهی بعد از سالها هنوز یک پارالل تاکسی وی ندارد ولی بیجهت برای فرودگاهی باند دوم ساخته میشود. اصلاً راحت بگویم برجی برای فرودگاه کیش ساختهاند که هنوز کسی وارد آن نشده و مورد استفاده قرار نگرفته ولی فرسوده شده است.
۵- روش ناعادلانه پرداخت حقوق و دستمزد؛ کسانی که بسیار کار میکنند همانند کسانی که کار نمیکنند حقوق میگیرند.
۶- هیچ شفافیتی در مجموعه شرکت فرودگاه وجود ندارد.
۷- سالهاست یک تعاونی مسکن موفق وجود ندارد. و مشکلات فراوان راهبردی و عملیاتی و فرودگاهی و… . مطیعی؛ تأکید کرد: با این همه مشکلات که در همه زمینهها و معاونتهای گوناگون در شرکت فرودگاه وجود دارد آیا رزومه این افراد فقط تصاحب چندین ساله صندلیهای گوناگون نیست؟! آیا نباید چارهای اندیشید و فکری کرد؟ آیا نباید دنبال عملکرد افراد رفت؟ وی با بیان این که لازم است؛ از افراد رزومهدار دست برداشته و به عملکردها پرداخته شود، اظهار کرد: فراوان هستند افراد متخصص و متعهدی که در شرکت فرودگاههای کشور اصلاً دیده نشدهاند و در مشاغل دیگر که غیردولتی و سخت هم بوده درخشیدهاند. مطیعی؛ افزود: پس آقای وزیر لطفاً دست از تکرار بردارید و برای تغییر به نفع کشور و مردم اقدام کنید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.