ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تعریف سازوکاری علمی، در جهت توسعه مطلوب اقتصاد دیجیتال و فعالان این حوزه است. به گزارش ایتنا، با مجموعه فعالیتهای ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، فناوران این حوزه، امیدواری بیشتری به توسعه مفهوم اقتصاد دیجیتال در ایران دارند. اقتصاد […]
ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تعریف سازوکاری علمی، در جهت توسعه مطلوب اقتصاد دیجیتال و فعالان این حوزه است. به گزارش ایتنا، با مجموعه فعالیتهای ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، فناوران این حوزه، امیدواری بیشتری به توسعه مفهوم اقتصاد دیجیتال در ایران دارند. اقتصاد دیجیتال دامنه گستردهای دارد. آن قدر گسترده که هر انسانی بر روی کرهزمین میتواند بخشی از زیستبوم این چرخه فناورانه باشد. گسترش ابزارهای جمعی و ارتباطی، یکی از مهمترین دلایلی است که سبب میشود تا انسانهای جوامع مختلف بتوانند در شاخهای از اقتصاد دیجیتال فعالیت داشته باشند. در حالحاضر و با حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری در سه شاخص زیرساختی، مادی و معنوی، یک هزار و ۵۴۴ شرکت دانشبنیان در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و دیجیتال فعالیت میکنند و با خدمات و محصولات دانشبنیان خود، کشور را در مسیر توسعه این فناوری به جلو میبرند. با توجه به اهمیت و گستردگی اقتصاد دیجیتال، کشورهای مختلف، حمایتهای فراوانی از این شاخه فناورانه به عمل میآورند چرا که توسعه این چرخه میتواند به بهبود فرآیند کسبوکار و بالا رفتن شاخصهای اقتصادی هر جامعه، کمکهای زیادی بکند. در ایران، ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، با تعریف سازوکاری علمی، در جهت توسعه مطلوب اقتصاد دیجیتال و فعالان این حوزه است. این ستاد برای توسعه زیست بوم اقتصاد دیجیتال و پویاسازی و متنوعسازی آن با رویکردهای نیازمحور، فناورانه و آینده محور، سه رکن اساسی را برای خود تعریف کرده است. این سه رکن شامل متنوعسازی زیستبوم با رویکرد نیازمحور و مسأله محور، تقویت زیستبوم موجود با رویکرد رگولاتوری، زیرساختی و میانجیگری و متنوعسازی زیستبوم با رویکرد فناورانه و آینده محور میشود. این ستاد در حوزه توانمندسازی، اهدافی چون ترویج و توانمندسازی عمومی و تخصصی، جهتدهی خلق دانش و شکلدهی به فضای شرکتهای خلاق را به صورت جدی دنبال میکند. همچنین تأمین مالی و تعاملات با شرکتهای بزرگ و پیشگام، دیگر اهدافی است که ستاد توسعه فناوریها دیجیتال و هوشمندسازی درصدد تحقق آنهاست. این ستاد در زمینه زیرساختی نیز به توسعه زیرساخت و بهبود فضای کسبوکار و رگولاتوری در سطح ملی و تعاملات با نهادهای بینالمللی و گسترش بازارهای خارجی ورود کرده است. ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با هدف توسعه زیستبوم اقتصاد دیجیتال، ضمن پیشبرد اهداف توسعه محورانه خود، حمایتهای بسیاری از طرحهای دانشبنیان و فناوران این حوزه به عمل آورده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.