با وجود ۱۵ هزار کیلومتر راه‌آهن هنوز ظرفیت‌‌های کریدوری فعال نشده است

مدیرعامل راه‌آهن با وجود ۱۵ هزار کیلومتر راه‌آهن هنوز ظرفیت‌‌های کریدوری فعال نشده است مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به این‌که در زمان حاضر حدود ۱۵ هزار کیلومتر خط‌آهن در کشور داریم، گفت: با این وجود هنوز ظرفیت‌ کریدورهای ایران فعال نشده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدمیعاد صالحی؛ در همایش گرامیداشت هفته بسیج […]

مدیرعامل راه‌آهن

با وجود ۱۵ هزار کیلومتر راه‌آهن هنوز ظرفیت‌‌های کریدوری فعال نشده است

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به این‌که در زمان حاضر حدود ۱۵ هزار کیلومتر خط‌آهن در کشور داریم، گفت: با این وجود هنوز ظرفیت‌ کریدورهای ایران فعال نشده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدمیعاد صالحی؛ در همایش گرامیداشت هفته بسیج با تبریک هفته بسیج، افزود: هفته بسیج یادآور فداکاری و از خودگذشتگی‌های غیور مردان و رزمندگان دلاور و مؤمنی است که با مال و جان خود جهاد کردند. وی با بیان اینکه امروز کشور به جهاد اقتصادی با مؤلفه‌های فساد ستیزی، شفافیت و عدالت نیاز دارد تأکید کرد: یکی از عناصر مهم توسعه، حمل‌ونقل است که مهم‌‌ترین شیوه آن، طبق بند ۲۴ سیاست‌های ابلاغی مقام‌معظم‌رهبری، حمل‌ونقل ریلی است. اما با وجود صراحت سیاست‌‌ها به اولویت داشتن حمل‌ونقل ریلی، به آن توجه مناسب نشده است که جهت رفع نواقص باید جهاد و تلاش شبانه‌روزی کنیم. وی افزود: حوزه ریلی المان اقتدار انقلاب اسلامی است. ایران در موقعیت خاص جغرافیایی قرار دارد. هرگونه که محاسبه کنید بهترین مسیر ترانزیتی از ایران خواهد بود اما چرا به این مهم دست نیافته‌ایم. باید اصلاحات مهمی صورت بگیرد. باید نفود فناوری در بخش‌های مختلف صنعت ریلی از جمله حوزه فرآیند‌ها شکل بگیرد. وی یادآور شد: حدود ۱۵۰۰کیلومتر طول جغرافیایی (شرقی-غربی) و همین حدود هم عرض جغرافیایی (شمالی-جنوبی) داریم پس تقریباً به ازای هر ۱۵۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی، می‌توانستیم یک کریدور فعال داشته‌باشیم. ما در حال‌حاضر ۱۵۰۰۰ کیلومتر خط داریم اما متأسفانه هنوز ظرفیت کریدورهای ما فعال نشده است. پس باید طرحی نو دراندازیم. به گفته وی، برای دستیابی به این مهم بسیج همه خانواده ریلی به ویژه پرسنل خدوم راه‌آهن و تقویت روحیه جهادی را نیاز داریم. در حوزه فرآیندی اصلاح نیاز هست و حتماً از نظرات بزرگان استفاده خواهیم کرد و تمام مشورت‌‌ها را می‌شنویم و سعی می‌کنیم بهترین تصمیمات را برای راه‌آهن و منافع ملی بگیریم. میراثی که به ما رسیده مملو از بی‌تصمیمی‌‌ها و پیچیده شدن موضوعات به هم است. باید به سمت حل این مشکلات تاریخی حرکت کنیم. رسالت راه‌آهن، رسالتی تاریخی برای اقتدار ایران اسلامی است.