کارشناس ارشد راهوترابری سیستم حملونقل شهری با ساختار شهرها سنخیت ندارد کارشناس ارشد راهوترابری، گفت: برنامهریزی حملونقل شهری چیزی جدای از برنامهریزی شهری در سطوح شهری و فراشهری نیست و موضوع حملونقل باید بهطور جامع مورد بررسی قرار بگیرد، در غیراینصورت معضلات مربوط به این حوزه رفع نخواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، مجید عموچی؛ افزود: […]
کارشناس ارشد راهوترابری
سیستم حملونقل شهری با ساختار شهرها سنخیت ندارد
کارشناس ارشد راهوترابری، گفت: برنامهریزی حملونقل شهری چیزی جدای از برنامهریزی شهری در سطوح شهری و فراشهری نیست و موضوع حملونقل باید بهطور جامع مورد بررسی قرار بگیرد، در غیراینصورت معضلات مربوط به این حوزه رفع نخواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، مجید عموچی؛ افزود: از مهمترین معیارهای طراحی سیستمهای حملونقل شهری، جمعیت و نحوه رشد و توسعه شهر است که تأثیر بهسزایی بر نوع حملونقل شهری و کارکرد آن خواهد داشت و حتماً باید در برنامهریزی توسعه حملونقل و مطالعات مربوط به آن مورد توجه قرار بگیرد. وی افزود: امروزه با رشد روزافزون جمعیت شهرها، هزینه فراهم آوردن زیرساختهای حملونقل شهری نیز نسبت به گذشته بیشتر شده است و برنامهریزی در این حوزه نیازمند بهکارگیری روشهای دقیقتر و اعمال سیاستهایی متفاوت است. این کارشناس ارشد راهوترابری، خاطرنشان کرد: بارگذاریهای جمعیتی در شهرهای کشور ما بهخصوص در شهرهای بزرگ، غالباً طی دهههای گذشته بدون برنامهریزی بوده و لذا سیستمهای حملونقل شهری چندان با ساختار و کالبد شهر سنخیت ندارد. عموچی؛ ادامه داد: این خود موجب بروز نارضایتی مردمی و ایجاد معضلاتی مثل ترافیک میشود که امروزه تقریباً تمامی شهرها با آن دست به گریبان هستند و این مسأله البته در کلانشهرها حادتر است. وی تأکید کرد: برنامهریزی حملونقل شهری چیزی جدای از برنامهریزی شهری در سطوح شهری و فراشهری نیست و موضوع حملونقل باید بهطور جامع مورد بررسی قرار بگیرد و در غیراین صورت معضلات مربوط به این حوزه رفع نخواهد شد. این کارشناس ارشد راهوترابری، به اهمیت انجام مطالعات حملونقل شهری، اشاره و تصریح کرد: ظرفیت ترافیکی هرکدام از شهرهای کشور باید مشخص شود تا بارگذاریها بیشتر از حد تعیین شده نباشد و گرههای سخت ترافیکی در نقاط مختلف کلانشهرها ایجاد نشود. عموچی؛ با تأکید بر اینکه برنامههای شهری باید با مطالعات و برنامهریزی حملونقل شهری همگام باشد، گفت: در حالحاضر سیاستهایی در این راستا اتخاذ شده است، اما کافی نیست و هنوز جایگاه و اهمیت مطالعات و برنامهریزی حملونقل شهری به درستی شناخته نشده است و ایجاد زیرساختهای حملونقل همگانی و پاک در اولویتها نخست مدیران شهری نیست. وی افزود: همین امر موجب شده تا شهرهای ما روزبهروز با مشکلات ترافیکی و حملونقلی دست به گریبان باشند و این معضل هر روز بیشتر و بحرانیتر شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.