اسناد خزانه اسلامی ۲۸۵ میلیارد ریال مبادله شد

در نخستین روز هفته اسناد خزانه اسلامی ۲۸۵ میلیارد ریال مبادله شد معاملات نخستین روز هفته در شرایطی پایان یافت که بیش از دو هزار و ۵۱ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس مورد معامله قرار گرفت. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در این روز با داد و ستد ۳۱۹ میلیون اوراق […]

در نخستین روز هفته

اسناد خزانه اسلامی ۲۸۵ میلیارد ریال مبادله شد

معاملات نخستین روز هفته در شرایطی پایان یافت که بیش از دو هزار و ۵۱ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در این روز با داد و ستد ۳۱۹ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۵۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال به‌کار خود پایان داد.

در همین حال شاخص کل فرابورس ایران روند کاهشی در پیش گرفت و با افت یک واحدی نسبت به روز پایانی هفته گذشته، رقم ۸۱۶٫۰۴ واحد را نمایش داد؛ معاملات نمادهای شرکت پالایش نفت تهران و ذوب آهن اصفهان بیش‌ترین تأثیر منفی را بر این وضعیت داشتند.

بیش‌ترین ارزش معاملات دیروز در بازار سهام به ارزش ۴۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال به نام پالایش نفت تهران ثبت شد و بیش‌ترین حجم معاملات به میزان ۲۱ میلیون ورقه بهادار در نماد ریل‌پرداز سیر اتفاق افتاد.

در بازار اول، ۴۴ میلیون و ۷۸۰ هزار اوراق بهادار به ارزش ۶۷ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالا‌ترین حجم معاملات به نام گوهران امید ثبت شد.

همین طور، ۱۷۵ میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش یک هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال دست به دست شد و بیش‌ترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ریل پرداز سیر بود.

دیروز اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶» با دادوستد ۱۳۱ میلیارد ریالی در صدر بالا‌ترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی ۲۸۵ میلیارد ریال مبادله صورت گرفت.

همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در اغلب نماد‌ها با افت قیمت مواجه و در بازه ۹۳۷ تا ۹۹۲ هزار ریال معامله شد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به نماد مهر ۹۴ بود.

در میانETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان، بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به‌طوری که حجم معاملات این صندوق دیروز به یک میلیون و ۹۶۰ هزار ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، سهام شرکت‌های آتیه‌ داده‌پرداز به همراه شمال شرق شاهرود و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان شاهد بیش‌ترین افزایش قیمت بوده و نماد شرکت‌های صنعت روی زنگان و کیمیای زنجان‌گستران بالا‌ترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

 

روز گذشته شاهد بازگشایی نماد معاملاتی اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل۱ پس از پرداخت اجاره بهای ماهانه اوراق بودیم و در پایان معاملات این روز، ‌نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به منظور پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه اوراق در روز سه‌شنبه متوقف شد.