المپیک ریو۲۰۱۶

المپیک ریو۲۰۱۶ در ستایش کیانوش رستمی انگار که همه چیز روی یک برنامه حساب شده پیش می‌رفت، این داستان دراماتیک اولین طلای المپیک ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ بود. به گزارش «ورزش‌سه»، شب طولانی ایرانی‌‌ها که هزاران کیلومتر دورتر از ریو پای تلویزیون منتظر نشسته بودند پایان خوشی داشت، پایانی به زیبایی بالا بردن یک […]

المپیک ریو۲۰۱۶

در ستایش کیانوش رستمی

انگار که همه چیز روی یک برنامه حساب شده پیش می‌رفت، این داستان دراماتیک اولین طلای المپیک ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ بود. به گزارش «ورزش‌سه»، شب طولانی ایرانی‌‌ها که هزاران کیلومتر دورتر از ریو پای تلویزیون منتظر نشسته بودند پایان خوشی داشت، پایانی به زیبایی بالا بردن یک هالتر سرخ و آبی و فریاد زدن نام ایران، سجده شکر و البته در آن لابه‌لا، لبخند غرورآمیزی که نمونه‌‌اش را کم‌تر همراه ورزشکاران ایرانی ریو ٢٠١٦ دیده‌ایم. لبخندی حاکی از اطمینان، قدرت و به نشانه فتح طلایی که فقط حق کیانوش‌رستمی بود. این طلا اما به این سادگی‌‌ها به‌دست نیامد. یک وزنه‌بردار عجیب و غریب چینی سایه‌به‌سایه کیانوش رستمی پیش می‌رفت و البته مثل کابوسی برای رویای امشب ما در تعقیب مدال طلا بود. او که ۶ بار برای برداشتن وزنه روی تخته آمد، تنها دوبار در برداشتن وزنه‌ها موفق بود و هر دو بار در آخرین حرکت یک ضرب و دو ضرب سنگین وزنه‌ها را بالای سر برد، چیزی که به عقیده گزارشگر مسابقه دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه‌برداری شگرد این چینی قدرتمند برای به هم زدن اعصاب حریفانش بود. اما کیانوش رستمی از آن دسته وزشکارهاست که فقط برای کسب طلا به میدان آمده بود و کاری به مشکلاتی مثل داوری، آب و هوا و سایر بهانه‌های معمول ندارد؛ بنابراین او ابتدا در ۳ حرکت یک ضرب و سپس در ۳ حرکت دو ضرب کار خود را به نحواحسن انجام داد و با شکست رکورد المپیک، قهرمانی خود را قطعی کرد و ایرانیان را در ساعتی غیرمعمول به جشن طلبید. از کیانوش، اولین قهرمان طلا ایران در ریو حرکت تماشایی‌‌اش بعد از برداشت وزنه‌ها، دست راست روی سینه و سری به نشانه تعظیم را به یاد خواهیم آورد. همین طور آن لبخند دوست‌داشتنی روی وزنه نهایی۲۱۷ کیلویی که شیطنتی خاص در آن بود. شیطنتی دوست‌داشتنی و خواستنی و از همان چیزهایی که لابد باید هر ۴سال بگذرد و المپیک بشود و تا شبیه‌‌ آن را ببینیم. البته کیانوش شبیه به هیچ‌کس نبود. او بعد از سال‌ها تمرینات مشقت‌بار در حالی که با تشویق ایرانی‌های حاضر در سالن وزنه‌برداری روی سکوی اول ایستاد که از اول هم معلوم بود قهرمان می‌شود، حتی اگر سنگ از آسمان ریو می‌بارید و زلزله می‌آمد. چه خوب که فعلاً یکی مثل او هست؛ یکی که اشتباه نمی‌زند!

فلپس: تا همین حد می‌مانم و در المپیک بعدی حضور نخواهم داشت

شناگر اسطوره‌ای آمریکا گفت: در المپیک بعدی حضور نخواهم داشت. به گزارش فارس، مایکل فلپس که در رقابت‌های ریو ۲۰۱۶ بیست و دومین مدال طلای المپیکی خود را گرفت، اظهار داشت این مسابقات، آخرین رقابت‌های خواهند بود که در آن حضور خواهد داشت. وی اظهار داشت: ۴ سال دیگر در مسابقات المپیک بعدی حضور نخواهم داشت و تا همین حد می‌مانم. در شرایطی هستم که هر آن‌چه را می‌خواستم، ‌در ورزش انجام دادم. از این جهت خوشحالم که به خوبی به‌ کارم پایان می‌دهم. ستاره ۳۱ ساله ادامه داد: بعد از این می‌خواهم وقتم را بیش‌تر به همسر و پسرم که تازه متولد شده، اختصاص دهم.

رکورد لوزانو شکسته شد!

تیم ملی والیبال روسیه با پیروزی ۲۵ بر ۹ در ست سوم دیدارش در برابر مصر، موفق به ثبت رکورد جدیدی در والیبال مردان المپیک شد. به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، رکورد مستحکم‌ترین پیروزی در یک ست والیبال مردان المپیک تا پیش از این ۲۵ بر ۱۰ بود که تیم اسپانیا با هدایت رائول‌لوزانو در المپیک سیدنی مقابل مصر ثبت کرد و تیم لهستان باز هم با هدایت رائول‌لوزانو در المپیک پکن موفق به تکرار آن در برابر مصر شد، اما روسیه، موفق شد این رکورد را یک پوئن و البته باز هم در شرایطی که یک سوی میدان، مصر بود بهبود بخشد. روس‌‌‌ها البته در برابر مصر یک رکورد دیگر والیبال مردان المپیک را نیز بهبود بخشیدند و آن رکورد سریع‌‌‌ترین پیروزی تاریخ المپیک بود. پیشتر و در جریان المپیک پکن؛ صربستان موفق شده بود در عرض ۵۶ دقیقه مصر را شکست دهد، اما روسیه موفق شد این زمان را دو دقیقه بهبود بخشیده و طی ۵۴ دقیقه سریع‌‌‌ترین پیروز تاریخ المپیک تا اینجای بازی‌‌‌ها نام بگیرد. بازی روسیه و مصر با مجموع ۱۱۲ پوئن، رکورد کم‌ترین پوئن رد و بدل شده در تاریخ المپیک را نیز به نام خود ثبت کرد. تا پیش از این، دیدار کوبا و مصر در المپیک سیدنی با مجموع ۱۱۹ پوئن، این رکورد را در اختیار داشت.

برزیل و کانادا به نیمه‌نهایی فوتبال بانوان صعود کردند

تیم‌های ملی فوتبال بانوان برزیل و کانادا با پیروزی بر رقیبان خود به نیمه‌نهایی رقابت‌های المپیک راه پیدا کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، تیم‌ملی بانوان کانادا در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ به مصاف فرانسه رفت که با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. در دیگر بازی تیم‌ملی بانوان بزریل میزبان این رقابت‌‌‌ها به مصاف استرالیا رفت که این دیدار در وقت‌های قانونی با نتیجه بدون گل به پایان رسید و برزیل در ضربات پنالتی موفق شد با نتیجه ۷ بر ۶ پیروز رسید و به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.

فرزان عاشورزاده: در اوج آمادگی هستم

فرزان عاشورزاده می‌گوید در اوج آمادگی خود به سر می‌برد و از نظر جسمی و ذهنی آماده حضور در المپیک است. تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم تیم ملی که اولین نماینده تکواندو ایران در المپیک خواهد بود و عصر سه‌شنبه مبارزه خود را آغاز می‌کند، در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص شرایط آمادگی‌‌اش برای حضور در المپیک اظهار کرد: به شخصه از نظر روحی و جسمانی شرایط بسیار خوبی دارم و فکر می‌کنم در اوج آمادگی به سر می‌برم. برای هدفمان سخت تلاش کرده‌ایم. امیدوارم مزد زحمات را بگیریم و المپیک روز همه ما باشد. دارنده طلای جهان در خصوص رقبای خود گفت: من روی دو حریفی که مشخص است برنامه‌ریزی کردم و کامل آن‌‌ها را آنالیز کرده‌ام. در دور اول با نماینده مراکش مبارزه دارم و در دور دوم با برنده اسپانیا و چین مصاف می‌کنم. دور اول را می‌خواهم با اقتدار شروع کنم و در دور دوم کاری به مراتب سخت‌تر خواهم داشت با هر دو حریف چین و اسپانیا پیش از این مبارزه کردم و آن‌‌ها را شکست داده‌ام. وی ادامه داد: البته این جا زمین المپیک است و شرایط متفاوت، پس نباید هیچ‌کس را دست کم گرفت. بعد از دور دوم رقبایم هنوز مشخص نیستند، اما از هر ۱۵ تکواندوکاری که در المپیک در وزن من حضور دارند اطلاعات کافی را کسب کرده‌ام. عاشورزاده ضمن تشکر از کادر فنی تیم ملی خاطرنشان کرد: کادر فنی نزدیک به ۳ سال برای ما زحمت کشید. کادر فنی ایران در دنیای تکواندو بهترین است و ما نیز از آن‌‌ها درس‌های زیادی گرفتیم. فکر می‌کنم پروسه گرفتن سهمیه در تکواندو از همه رشته‌ها سخت‌تر بود و کادر فنی در این راه مدام در کنار ما بود. دارنده طلای جهان در پایان گفت: من تجربه‌های خوبی در تکواندو دارم و از این تجربه‌ها استفاده خواهم کرد. این تجربه‌ها کمک می‌کند تا زمانی که امتیاز با من است مبارزه را کنترل کنم و در زمانی که حریف از من پیش است حمله کرده و امتیاز بگیرم. در این چند سال اخیر باخت کمی داشتم اما تمام آن شکست‌‌ها به برطرف کردن نقاط ضعفم کمک می‌کند. انگیزه زیادی دارم و مدال‌هایی که گرفتم انگیزه من را چند برابر می‌کند. نماینده ایران در المپیک از مردم خواست که برایش دعا کنند تا حضوری موفق در المپیک داشته باشد.