دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما مربوط به بالا رفتن نرخ ارز بوده و ربطی به محدودیت پذیرش مسافر ندارد دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، با اشاره به اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل پروتکلهای پذیرش ۶۰ درصدی مسافران در هواپیما نبوده است که با برطرف شدن محدودیت قیمت بلیت هواپیما را کاهش […]
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی
افزایش قیمت بلیت هواپیما مربوط به بالا رفتن نرخ ارز بوده و ربطی به محدودیت پذیرش مسافر ندارد
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، با اشاره به اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل پروتکلهای پذیرش ۶۰ درصدی مسافران در هواپیما نبوده است که با برطرف شدن محدودیت قیمت بلیت هواپیما را کاهش دهیم گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل افزایش قیمت ارز بود. به گزارش ایلنا، مقصود اسعدیسامانی؛ افزود: نرخ بلیت هواپیما شناور است و این امکان وجود دارد در شبکه توزیع با توجه به تاریخ فروش و میزان تقاضا با هر نرخی به فروش برود در برخی از ایام نرخ بلیت هواپیما حتی ۵۰ درصد کمتر از سقف نرخ به فروش میرود. وی ادامه داد: پس از اعلام قیمتهای جدید با متوسط ۱۵ درصد کاهش قیمت، در ایامی شاهد آن بودیم که قیمت بلیت مسیر تهران–مشهد حتی به ۵۰۰ هزار تومان هم رسید. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، درباره فروش بلیت بالاتر از نرخنامه جدید، افزود: شرکتهای هواپیمایی در این مدت حتی یک ریال هم بالاتر از سقف قیمتی اعلام شده، بلیتفروشی نداشتند. اما اگر در شبکه توزیع این تخلف صورت میگیرد باید این موضوع را دستگاههای نظارتی پیگیری کنند. کنترل این موضوع از دست ما خارج است و اساساً نظارت بر فروش بلیت در دفاتر فروش جزء وظایف شرکتهای هواپیمایی نیست. اسعدیسامانی؛ گفت: توصیه ما به مسافران این است که از سایت شرکتهای هواپیمایی به صورت مستقیم اقدام به خرید بلیت هواپیما کنند. اگر قصد خرید از سایر سایتها را دارند قبل از خرید حتماً، قیمت بلیت را با نرخنامه جدید مقایسه و تطبیق دهد. اگر قیمت بلیت ارائه شده بالاتر از قیمتهای اعلام شده است، مردم بلیت را نخرند یا این تخلف را در لحظه گزارش کنند. وی تأکید کرد: مردم میتوانند خودشان کنترلکننده قیمتها باشند و بلیت گران را خریداری نکنند. در حالحاضر تعداد شرکتهای هواپیمایی بالاست و در هر مسیر هم چندین پرواز از چند ایرلاین وجود دارد. بنابراین اگر پرواز شرکتی گران است به پرواز شرکت دیگری میتوانند مراجعه کنند. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی درباره فروش انبوه بلیت به شرکتها و دفاتر فروش، اظهار داشت: اکثر شرکتهای هواپیمایی بلیت را به صورت سیستمی به فروش میرسانند و تنها برخی از شرکتها بلیت را در اختیار چارترکنندهها قرار میدهد. در تمام دنیا چارترکنندگان بلیت هواپیما را در پکیج و بستههای مسافرتی شامل هتل، تور سفر و… به فروش میرسانند اما در کشورمان موضوع چارتر متفاوت است که باید اصلاح شود و بهتر این است که چارترکنندگان بلیت را در پکیج سفر به فروش برسانند. وی در پاسخ به این سؤال که با افزایش نرخ دلار شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیما خواهیم بود، تأکید کرد: بستگی به شرایط دارد اگر نرخ ارز افزایش یابد بر روی بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود. باید به این پرسش پاسخ دهیم که میخواهیم شرکت هواپیمایی فعال داشته باشیم یا نه؟ هزینه شرکتهای هواپیمایی ارزی است و این هزینههای ارزی به ۶۰ درصد هم میرسد. اسعدیسامانی؛ با بیان اینکه اگر نتوانیم این هزینهها را بپردازیم هواپیماها زمینگیر میشوند، گفت: در حالحاضر از ۳۳۳ فروند ناوگان هوایی کشور، ۱۷۴ فروند هواپیما زمینگیر است. این میزان هواپیمای غیرفعال به دلیل عدم امکان جایگزینی بوده است. بنابراین اگر با این تفکر بخواهیم صنعت را اداره کنیم بهطور قطع ناوگان مستهلک میشود. افرادی که برای نرخها تصمیم میگیرند باید این موضوعات را در نظر بگیرند و باید شرایطی برای بازسازی سرمایه مستهلک شده را فراهم کنند. اسعدیسامانی؛ همچنین درباره ارائه غذای گرم در پروازها، گفت: طبق مقررات استفاده از ماسک در طول پرواز الزامی است. از سوی دیگر در تمام دنیا ایرلاینها الزامی برای ارائه کترینگ وجود ندارد و در دنیا در مسیرهای کوتاه کترینگ ارائه نمیشود و میتوان هزینه کترینگ را از بلیت کم کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.