مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای کاهش ۵۰ درصدی هزینههای ترانزیتی با راهاندازی کریدور ایران – پاکستان – ترکیه مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: با عبور آزمایشی محموله ترانزیتی از کریدور ترانزیتی ایران-پاکستان-ترکیه، ما شاهد کاهش ۵۰ درصدی هزینههای ترانزیتی و همچنین کاهش ۸۰ درصدی زمان حمل […]
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای
کاهش ۵۰ درصدی هزینههای ترانزیتی با راهاندازی کریدور ایران – پاکستان – ترکیه
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: با عبور آزمایشی محموله ترانزیتی از کریدور ترانزیتی ایران-پاکستان-ترکیه، ما شاهد کاهش ۵۰ درصدی هزینههای ترانزیتی و همچنین کاهش ۸۰ درصدی زمان حمل کالا خواهیم بود. به گزارش مناقصهمزایده، جواد هدایتی؛ افزود: اجرای این کریدور هشت سال پیش مصوب شده بود که بنا به شرایطی امکان فعالیت آن وجود نداشت و از سوی دیگر با توجه به آنکه بخشی عمدهای از این حمل کالا تنها از طریق دریا بوده با اجرای این کریدور ما شاهد بهبود وضعیت حمل کالاهای ترانزیتی در کشور خواهیم بود. هدایتی؛ گفت: اخیراً با شیوع ویروس کرونا و افزایش دو، سه برابری هزینه حمل کالا از طریق دریا استفاده از مسیرهای زمینی در اولویت قرار گرفته است؛ بنابراین در حالحاضر استفاده از ظرفیتهای کشور جهت عبور از کالاهای ترانزیتی در اولویت قرار دارد. مدیرکل ترانزیت و حملونقل بینالمللی سازمان راهداری، گفت: کریدور ترانزیتی ITI با توجه به پتانسیلی که دارد میتواند بهراحتی جایگزین کانال سوئز شود. این کریدور دو ویژگی مهم نسبت به حملونقل دریایی دارد؛ یکی کاهش قابل ملاحظه زمان سفر و دیگری کاهش هزینههاست. هدایتی؛ گفت: با حمل کالا از طریق کریدور ایتیای مسیر استانبول تا پاکستان از ۲۵ تا ۳۰ روز کنونی به ۱۰ تا ۱۲ روز کاهش مییابد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.