حرفهای خودی و بیخودی همینه که هست! ظاهراً رشته همینه که هست سر دراز دارد و در همه امور دولتی و عمومی و خصوصی کشور ریشه دوانده، البته از این نکته نباید غافل شد که شنیدن همین جمله، توفیق روزافزون میخواهد و اساساً کسانی که به مرحله شنیدن آن میرسند، چند قدم جلوتر از […]
حرفهای خودی و بیخودی
همینه که هست!
ظاهراً رشته همینه که هست سر دراز دارد و در همه امور دولتی و عمومی و خصوصی کشور ریشه دوانده، البته از این نکته نباید غافل شد که شنیدن همین جمله، توفیق روزافزون میخواهد و اساساً کسانی که به مرحله شنیدن آن میرسند، چند قدم جلوتر از بقیه قرار دارند!
در بسیاری از موارد وقتی به مشکل و معضل و گرانی و بیبرنامگی بر میخوریم، اولین واکنش عزیزان متولی در برابر گله و شکایت و نقد و اعتراض، رد و نفی و انکار آن ضعف و مشکل از بیخ و بُن است، چطور بشود که شما کلی دلیل و سند و مدرک و لیست و آمار و گزارش و مقایسه رو کنی تا حضرات کمکم قبول کنند که مشکل و مصیبتی وجود دارد، آن وقت است که تازه فیل فرافکنی مسؤولین یاد توجیهستان میافتد! و چشم در چشم و رخ در رخ هر کسی را به جز خودشان مقصر وضع موجود میدانند (البته در اکثر مواقع همه آتشها از روح ما مردم بینوای امالمعضلات بلند میشده است و ما خودمان خبر نداشتیم) و اینکه بتوان با راهاندازی کارزار و کمپین و سخنرانی و آمدن متخصص و صاحبنظران و ایضاً رسانهها به پای کار به آن طرف مقابل و مسؤول و یا مدیر منکرالمشکلات بفهمانیم که از اتفاق، ضعف و ناکارآمدی و بیبرنامگی دست مبارک خودشان را میبوسد، تازه در این مرحله است که میرسیم به لحظه هیجانانگیز شنیدن عبارت لج درآور همینه که هست!
همانطور که مشاهده فرمودید همچین کترهای کسی به شما نمیگوید همینه که هست، پس اگر میبینیم قیمت یک چیزی یکدفعه گران و خدمات یک سازمان و دستگاهی کم و یا پولی شده و دارو قیمتش چند برابر و تولیدکننده و فروشنده و مسافربر شخصی و زمینی و هوایی و هتلدار و دادزن کنار بساط و تعمیرکار و تعویض کارهای محترم و محترمه بهجای قیمتگذاری کالا و خدمات، به قیمتپَرانی روی آوردهاند و وقتی با گله و شکایت شما روبهرو میشوند، براق در چشمان بادامی عسلی شما زل میزنند و میفرمایند همینه که هست، اصلاً ناراحتی به روح و روان خود راه ندهید و خوشحال باشید که از بیان کلی دلیل و برهان و ایضاً چانهزنی و رفع اتهام و این قسم مقدمات پیشگفته قسر در رفتهاید، بنابراین شما هم متین و موقر از خیر خدمات و نظم و برنامه بگذرید و یا دست در جیب کرده مابهالتفاوت مربوطه را تقدیم کنید که اگر بیش از این پاسفت کرده و بر ارزانی و انتظارات خود پافشاری کنید، بزرگواران مربوطه، از همینه که هست به خودت بمال شیفت داده و کار بیخ پیدا میکند!
هوشنگخان به دولت جوانبخت ۱۰۰ روزه بیش از اینها امید داشت که نمره رد یا قبولی عملکرد را برعهده خلقا… بگذارد، آخر مردم از عملکرد و اقدامات و برنامهریزی و تدابیر و کلی جلسه و گفتوگو و تصمیم و تدوین که شما در دولت کریمه به انجام رساندید چه اطلاعی دارند که نمره عملکرد بدهند، بهتر بود خود علیالحساب نمره عملکرد را به سمع و نظر مردم میرساندید و بیحرف پیش و گوش شیطانکَر، آنگاه که میوه نتایج از عملکردها به بار مینشست، از مردم نمره نتیجه عملکردهای دولت ۲۰۰ روزه را میخواستید!
حال فرض کنید زبانمان لال، مردمی که سر از عملکردها در نمیآورند نمره قبولی ندهند، آنگاه چه گِلی بهسر بگیریم که یا باید بیفتیم در پروژه انکار و رد و مقصریابی و یا یکراست سر از همینه که هست سر در بیاوریم؟
هوشنگخان
ا
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.